®⚠️☺⚡⏱️♫ Porsche cree que retrasarán la prohibición de coches a combustión... y algunas otras marcas

Sechs

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Pues se confirma que a mediados de 2025 dejan de fabricar los Boxster/Cayman de combustión y para 2026 el Macan...

Dead: The Gas Porsche Boxster and Cayman
The duo won't be around by the end of 2025, and the Macan with combustion engines will be retired in 2026.

Jul 8, 2024

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Earlier this year, Porsche was forced to retire the 718 Boxster and Cayman in Europe due to new cybersecurity regulations. The Macan with gasoline engines suffered the same fate. However, the sports car duo and the crossover are still available to purchase outside of the EU. Even so, the writing is on the wall for these models equipped with combustion engines.

Porsche's production manager Albrecht Reimold told Automobilwoche the Boxster and Cayman will go out of production by the middle of next year. Porsche is pressing ahead with the all-electric replacement, which he has already driven, and promises it'll be a "real fun car." No further details were released, but judging by spy shots, the convertible is likely to come out first.

2021-porsche-718-boxster-25-years-exterior.webp


Another Porsche with gas engines facing the chopping block is the previous-generation Macan. While the all-new EV successor is already out, the old sporty crossover is still sold outside of Europe. Reimold says that by the middle of 2026, the company will be "fully committed" to the electric successor. Limited availability of parts is accelerating the ICE model's demise.

Increasingly stricter regulations in Europe are also another nail in the Macan's coffin. Reimold mentioned it wouldn't be financially feasible to invest in a 10-year-old car, even though it's one of the best-selling products: "Volume alone is not a benchmark for us as a luxury manufacturer."

Judging by 2023 sales, the impending demise of these three cars is likely to have a huge impact on deliveries. The 718 lineup grew last year by 13 percent to 20,518 units while demand for the Macan remained at the previous year's level, with 87,355 vehicles. The smaller of the two Porsche SUVs was almost the top seller, trailing behind the Cayenne by fewer than 200 units.

2022-porsche-macan-gts.webp


The electric Macan has more chances of luring in buyers who would've opted for a gasoline engine. It remains to be seen how enthusiasts will feel about not having an engine behind the seats of a Boxster/Cayman. We won't be too surprised if the outgoing 718 will benefit from a sales surge while the gas engines are still offered. That said, the models are gone from Europe, so Porsche can only dream of reaching the sales performance of 2023.

Mierda. No me da tiempo a ahorrar. Ah, bueno... que tampoco importa, que hay que comprar unidades previas a julio de 2024 para que no tengan las "adas madrinas".
 

Sechs

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Desde el desconocimiento, ¿alguien sabe que se va a hacer con las miles de toneladas de baterías fuera de servicio que tendremos en 10/15 años?
Ni idea pero esa misma pregunta me la vengo haciendo hace muchos años.
 

AMM5

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Se les va la pinza a Porsche... y yo creo que la hostia más gorda se la van a dar precisamente con el Macan, siendo seguramente el coche que más vendan ( 4 y 6 cil ) va a haber muchísima gente que deje de comprarlos... podría entender meter motorizacion eléctrica pura como alternativa, pero cargarse las de combustión así, by the way...

Han perdido el norte
 

AMM5

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Igual es buena oportunidad para comprar un Taycan con buen descuento XD

Os acordáis de los precios que tenían los Cayenne normal y Turbo de primera hornada allá por el 2012-15 ??? Cuando un turbo te lo agenciabas por 4-5k??? Pues van a parecer caros a como se van a encontrar los Taycan en 2 días...

Hace poco ya vi alguno en Coches net por 50 50 y poco.... más de la mitad en coches con 3 años... y ojo siendo Porsche, que supuestamente no se devaluan como otras marcas ni de lejos...
 

Braskinson

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Os acordáis de los precios que tenían los Cayenne normal y Turbo de primera hornada allá por el 2012-15 ??? Cuando un turbo te lo agenciabas por 4-5k??? Pues van a parecer caros a como se van a encontrar los Taycan en 2 días...

Hace poco ya vi alguno en Coches net por 50 50 y poco.... más de la mitad en coches con 3 años... y ojo siendo Porsche, que supuestamente no se devaluan como otras marcas ni de lejos...

Los lamentos llegaran con los repuestos y las averias del sistema electrico, para eso si que va a ser un Porsche pata negra
 

gorka

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Se les va la pinza a Porsche... y yo creo que la hostia más gorda se la van a dar precisamente con el Macan, siendo seguramente el coche que más vendan ( 4 y 6 cil ) va a haber muchísima gente que deje de comprarlos... podría entender meter motorizacion eléctrica pura como alternativa, pero cargarse las de combustión así, by the way...

Han perdido el norte

Tengo un conocido con el mejor macan a mi parecer, el v6 diesel, al que encandilaron con el nuevo electrico dejandole probar el taycan.

Hay que reconocer que es un cochazo y que para una pruebva dond ela autonomia ni la miras, te enamora, llegando al punto de jear señal para el nuevo Macan electrico.

Una vez bajado el calentón, se queda su Macan diésel perdiendo la señal y para el dia a dia un tesla 3 que vale la mitad que el macan nuevo.

Asi con el mismo desembolso tiene lavadora para sus 100kms diarios y el diesel para viajar sin problemas
 

Gus

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No se, todo parece cuestión de timing. En realidad no veo que nadie se cuestione si debe pasar a EVs, solo cuando y a qué ritmo ; y en eso acertar ya se ve que fácil no va a ser : también es cierto que los fabricantes intentan maximizar beneficios en todo, también del cambio obligado, y quizá a Porsche por calendario ya no le daba para hacer sino modelos nuevos EV, evitando el desarrollo de plataformas destinadas a la extinción en 4 o 5 años en sus mercados principales...

c**o , si hasta el otro día leía sobre (atención, Arabia Saudí :eek:) la " Saudi Vision 2030" ... nos gusta fustigarnos como cuñaos con que es solo cosa nuestra, pero qué va...

According to the Saudi Arabian government's new policy, by 2030, at least 30% of all cars in Riyadh should be EVs. This objective shows their dedication to sustainability within transportation systems. For this to occur, sales of EVs have been growing which is moving up the overall market demand for them.

Si eso pasa en Oriente Medio, pasa en China , en EU y USA (y con calendarios más ambiciosos en los estados ricos de USA: véase California) , mercados que totalizan el 90% de sus ventas en 2023, no veo a Porsche sobreviviendo con los ICE que pueda colocar en el resto del mundo...

 

Gulf627

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Es cierto lo del timing @Gus. Al final habrá que ver cuanto tiempo cuesta arrastrar a una parte considerable de compradores al BEV. Y si durante ese tiempo que compañías pueden sobrevivir con pocos ingresos si no tienen oferta paralela ICE o PHEV.

Y sobre las metas de los diversos países. Ya sabemos que en gran medida están puestas por políticos (con algún contexto científico ok, pero las medidas son políticas, en ningún informe del IPCC se recomienda de manera tajante los 1.5 °C y 2°C...simplemente presenta varios escenarios pero no de las consecuencias)
 
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Guancho

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Es cierto lo del timing @Gus. Al final habrá que ver cuanto tiempo cuesta arrastrar a una parte considerable de compradores al BEV. Y si durante ese tiempo que compañías pueden sobrevivir con pocos ingresos si no tienen oferta paralela ICE o PHEV.

Y sobre las metas de los diversos países. Ya sabemos que en gran medida están puestas por políticos (con algún contexto científico ok, pero las medidas son políticas, en ningún informe del IPCC se recomienda de manera tajante los 1.5 °C y 2°C...simplemente presenta varios escenarios pero no de las consecuencias)
Como haya cambio político a corto/medio plazo, y debería haberlo por el bien de todos, veréis.
 

Gus

Tali-bahn
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Como haya cambio político a corto/medio plazo...

¿A la vez (y en la misma dirección) en China, USA, Europa y Oriente Medio? (Por citar donde se compran las marcas que nos gustan: Toyota venderá ICE a cascoporro en Mongolia, llegado el caso)

Honestamente, no lo veo probable: pero además, hace mucho...
 

Gus

Tali-bahn
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Porsche à la Toyota; su jefe de producción, ayer:

https://www.automobilwoche.de/autoh...ld-beliebte-verbrenner-verschwinden-schneller

Porsche accelerates shift to electric vehicles as gas-powered models die off


Despite margins slipping in the first quarter, Porsche says things are looking up from here. CEO Oliver Blume says Porsche is in a “V-shaped” sales cycle with its youngest lineup in brand history.
Porsche is launching four new models this year, its most ever. In addition to the new Taycan, Porsche is launching new 911 and Panamera models. However, the most important will likely be the new Macan EV.

Porsche also plans to launch a range-topping seven-seater, “SUV K1.” Reimbold confirmed it will “round off our model range at the top” but didn’t give any more info.
With several new models planned over the next few years, Porsche wants to rejuvenate the brand for the future as it accelerates its shift to EVs.

Porsche-Boxster-EV-video-1.jpeg
 

cybermad

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Porsche à la Toyota; su jefe de producción, ayer:

https://www.automobilwoche.de/autoh...ld-beliebte-verbrenner-verschwinden-schneller

Porsche accelerates shift to electric vehicles as gas-powered models die off


Despite margins slipping in the first quarter, Porsche says things are looking up from here. CEO Oliver Blume says Porsche is in a “V-shaped” sales cycle with its youngest lineup in brand history.
Porsche is launching four new models this year, its most ever. In addition to the new Taycan, Porsche is launching new 911 and Panamera models. However, the most important will likely be the new Macan EV.

Porsche also plans to launch a range-topping seven-seater, “SUV K1.” Reimbold confirmed it will “round off our model range at the top” but didn’t give any more info.
With several new models planned over the next few years, Porsche wants to rejuvenate the brand for the future as it accelerates its shift to EVs.

Porsche-Boxster-EV-video-1.jpeg

Ya, eliminan los Boxster, Cayman y Macan de combustión pero a cambio van a sacar el K1, un minibus a pilas con 7 asientos... toma porschhhhh :men:

https://www.bmwfaq.org/threads/porsche-k1-2026-de-hasta-7-plazas.1055745/

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BLUEBIRD

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Ya es que no me creo absolutamente nada. Esta gente reculan en cuestión de meses y empiezan a sacar térmicos como si nada hubiera pasado.
 

JaumeB

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Desde el desconocimiento, ¿alguien sabe que se va a hacer con las miles de toneladas de baterías fuera de servicio que tendremos en 10/15 años?

Si sigue todo adelante pues cuando exista el problema se buscará "solucion" pero me da a pensar que se montarán plantas de reciclaje al igual hoy las hay para gestionar ejem los millones de neumaticos, los millones de coches que van al desguace, los millones de litros de aceite que se consumen, los millones de motores, de cristales, de basura de muebles de etc etc y en el fondo las baterias serán una cosa mas a reciclar entre la miles que ya se reciclan.

Hoy ya hay que reciclan baterias ya que al final los coches cada año yase reciclan millones de ellas, claro está son mas pequeñas pero ya tenemos el residuo de baterias desde hace muchas decadas

Las baterias yo creo que es lo que mas evolucionará de los electricos pensando que pueden ser mas pequeñas, mas rapidas de carga y se está estudiando otros componentes para que las baterias duren toda la vida del vehiculo, es decir que estad admitan carga y descarga sin perdidas considerables, quien sabe lo que se verá, tiempo a tiempo.
 
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cybermad

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Porsche Is Taking a Huge Risk
The gas Boxster, Cayman, and Macan account for a third of Porsche sales. Soon they'll be gone.

Jul 9, 2024

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Porsche won't invest in a new generation of the Boxster and Cayman with combustion engines, nor will we see a new generation of the gas-powered Macan. That means the good folks in Zuffenhausen are ready to let three of its most popular gas cars ride into the proverbial sunset.

The 718 models were already retired in Europe due to the General Safety Regulation (GSR2) that came into effect last week. In a statement to Motor1 earlier this year, Porsche 718 spokesperson Oliver Hilger said keeping the Boxster and Cayman in Europe just was "not possible."

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"Implementation of the directive not only requires adjustments to the technical implementation, for example in the control units, but essentially also a change to processes in the development phase," Higler notes. "For example, management systems will have to be developed and certified with regard to cybersecurity. The management and documentation of cybersecurity risks are tracked, structured, and formalized over the life cycle of the vehicle. All this could not be taken into account in the development of the 718 combustion models, as none of the requirements were known or applicable at the time. It is not possible to do this 'in reverse' without further ado."

The mid-engine models will live on outside of the EU, but not for long. This week, Porsche's production manager Albrecht Reimold said the last Boxster and Cayman with gas engines will be assembled in mid-2025. The Macan (also gone in Europe due to GSR2 legislation) will stick around a bit longer in other regions. Reimold said the crossover will remain in production until 2026.

But sales show that Porsche's decision to phase out three popular gas cars is a risky bet.

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In 2023, Porsche delivered 87,355 Macan SUVs to customers, while the Boxster and Cayman were shipped to 20,518 clients. Considering the German automaker sold a total of 320,221 cars last year, the 718 and Macan accounted for a little over a third, at 107,873 units.

The numbers for the first half of 2024 are nearly the same. Porsche sold 39,167 Macans while the 982-generation sports cars achieved 11,886 deliveries. With a total of 155,945 cars shipped to buyers through June, the popular crossover, coupe, and convertible models once again represented roughly a third of volume, at 51,053 units.

Model 2023 Sales 2024 Sales (To Date)
Boxster / Cayman 20,518 Units 11,886
Macan 87,355 Units 39,167

The electric Boxster and Cayman will come out in 2025. But it begs the question: Will enthusiasts warm up to the idea of not having a combustion engine? Going EV means the manual gearbox will also become a thing of the past. Regardless of how good the electric replacements are, Porsche will probably lose customers who would only otherwise buy a performance vehicle with ICE power.

Pricing could also be a problem; History has taught us that EVs are almost always more expensive than the equivalent combustion car. Killing the conventionally powered 718 will mean that buying a two-door Porsche with a gas engine is going to get significantly pricier. Right now, a base Cayman is $74,795 after destination and handling fees. The cheapest 911 starts at $122,095. It's a $47,300 difference that will likely alienate many buyers.

2022-porsche-macan-gts.webp


Although the gas Macan is still around (for now), its electric successor is already here. Deliveries to customers are scheduled to start later this year. It makes more sense for the crossover to embrace the EV trend than the 718s, but that comes with a price hike as well. You can have Porsche's smallest crossover with a combustion engine for $64,895, whereas the entry-level electric model is $80,450. That's nearly a $16,000 gap between the two.

Since EVs are still significantly more expensive to produce, it remains to be seen whether Porsche will be able to match the profit margins of the outgoing ICE cars. It's too late now for the company to change its mind. With emissions regulations getting stricter, we wouldn't hold our breath for a new gas-only sports car. Even the Mazda Miata lost its 2.0-liter engine in Europe.

Will enthusiasts warm up to the idea of not having a combustion engine?
Could Porsche have done things differently? Well, company officials made it clear that updating the current 718s to meet regulations would have been a costly endeavor. In the case of the Macan, there are also issues regarding the availability of certain parts, according to Reimold.

While most purists probably won't care about the lack of a gas engine in the Macan, ideally, we would have gotten another generation of the ICE Boxster and Cayman. But that ship sailed long ago; The EV replacement was announced in 2022.

Porsche is sticking with its objective to have EVs account for more than 80 percent of annual shipments by 2030. To get there, the next-generation Cayenne is also going to be an EV. In addition, another large SUV coming in the next few years will be electric-only. That SUV will be positioned above the Cayenne and will likely offer three-row seating.

2024-porsche-panamera-turbo-e-hybrid.webp


What about the Panamera? Taycan model line boss Kevin Giek recently told Autocar that an electric Panamera can peacefully coexist with the Taycan. He went on to say that a Panamera EV would cater to customers looking for a larger and more luxurious model while the Taycan targets those in the market for a sportier EV.

As for the legendary 911, it's not going to lose its rear-mounted engine this decade. There is a hybrid with the 2025 Carrera GTS, but a full EV won't happen before 2030. Porsche hopes synthetic fuels will give ICE a new lease on life. It's been producing eFuel from water and carbon dioxide using wind energy at a plant in Chile since late 2022.

At the beginning of the month, Reuters reported that the European People's Party, the largest lawmaker group in the European Parliament, wants to weaken the sales ban on new cars that emit CO2. The news agency obtained a draft document indicating the intention to loosen the rules pertaining to CO2 reductions.

2025-porsche-cayenne-gts-coupe-first-drive-review.webp


According to Euronews, the European Commission has already promised to develop a legal route that would allow cars to run on synthetic fuel as long as the production process is carbon neutral. The last-minute change to the proposed legislation was done following pressure from Germany.

Regardless of how things go with the legislation, Porsche is pressing ahead with its EV agenda. Time will tell whether replacing several gas cars with electric models before the end of the decade, let alone by 2035, is the right move.
 

Guancho

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Yo no lo veo. En un par de años se irán despejando las dudas.
 

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No me imagino un Cayman/Boxster totalmente electrico… veremos quién lo compra, y a qué precio salen… no lo veo…

Los Macan y Cayenne quizá esos se vendan más, pero un coche de disfrute, no lo veo…
 
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inthenight

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No me imagino un Cayman/Boxster totalmente electrico… veremos quién lo compra, y a qué precio salen… no lo veo…

Los Macan y Cayenne quizá esos se vendan más, pero un coche de disfrute, no lo veo…
No tiene ni pies ni cabeza. Ellos verán.
 

gorka

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No me imagino un Cayman/Boxster totalmente electrico… veremos quién lo compra, y a qué precio salen… no lo veo…

Los Macan y Cayenne quizá esos se vendan más, pero un coche de disfrute, no lo veo…


Un coche sin sonido,sin el escalonado de las marchas y con autonomía limitada muy dependiente del uso que se le de, no funciona como coche lúdico por muy potente y rápido que sea, no funciona, punto.

Me dio una vuelta un piloto profesional de porsche en motorland en un evento en un taycan 4s y si, acelera de coj*nes, frena de coj*nes y entra en curva de coj*nes, pero no emociona y en este segmento las cosas van de emociones, en lo ultimo que piensa un comprador de un boxster es en la teorica sostenibilidad del vehiculo...

Y añado, mucho de estos coches, se acaban disfrutando por muchisimos años, manteniendo un buen valor de disfrute y de reventa, no menos importante...

Los electricos alcanza una relativa obsolescencia con el paso de los años por el avance tecnologico
 

Sechs

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Y añado, mucho de estos coches, se acaban disfrutando por muchisimos años, manteniendo un buen valor de disfrute y de reventa, no menos importante...

... lo cual representa -esto sí- un elevado valor de "sostenibilidad", por cierto y a diferencia de otros productos que nacen con una filosofía de usar y tirar.
 

Guancho

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Yo espero, paciente, las declraciones del CEO de turno en unos dos/tres años. Nos vamos a echar unas risas. Al tiempo.
 

BLUEBIRD

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Es cierto lo del timing @Gus. Al final habrá que ver cuanto tiempo cuesta arrastrar a una parte considerable de compradores al BEV. Y si durante ese tiempo que compañías pueden sobrevivir con pocos ingresos si no tienen oferta paralela ICE o PHEV.

Y sobre las metas de los diversos países. Ya sabemos que en gran medida están puestas por políticos (con algún contexto científico ok, pero las medidas son políticas, en ningún informe del IPCC se recomienda de manera tajante los 1.5 °C y 2°C...simplemente presenta varios escenarios pero no de las consecuencias)

Yo lo que no veo del plan es que cada vez arrastras a menos, ya has fundido a los early adopters y la tendencia general parece ser clara. Así que, o meten más impuestos y medidas restrictivas al uso de los térmicos (esto es peligroso si no quieren perder el poder en Europa ya del todo) o el cambio no va a suceder nunca, van a tener que estirar lo que se demanda y con los beneficios seguir mejorando las baterías para conseguir autonomías mucho más altas, mínimo el doble que ahora, para que haya un cambio serio en el mercado.

En cualquier caso, marcas como Porsche van a dejar de tener sentido. Eléctrico y deportividad no deben ir ni en la misma frase, por mucho que la quieran colar. Y quieras que no, aunque sea un Macan o Cayenne venden eso, dinámica, tacto de conducción, bla bla bla. Para ir a lo que marcan los discos me vale un Peugeot, que por cierto, tienen ya una calidad de rodadura espectacular coches de este segmento...Y el status tan vacío de contenido....no se yo cuánto aguantará.
 
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