Solo se fabricaron 30 unidades de B7 Turbo y solo 4 tenían cambio manual dogleg de 5 velocidades, en su tiempo tuvo el título del sedán más rápido del mundo http://enthusiastauto.com/qsearch/?id=5829 1987 BMW Alpina B7 Turbo/3 5-Speed Sedan $199,990 Car Desciption: Schwarz Blue Metallic with Fine Asymmetric Blue and Green Stripes over Shadowline Alpina Cloth Sport Seats, Meticulously Owned & Maintained, This Alpina B7 Turbo/3 is the 1st of only 30 built as the final iteration of the E28 B7 Turbo Platform. This is 1 of only 4 examples with a 5-speed manual transmission. The Alpina B7 Turbo was dubbed, The Fastest Sedan on the Planet! Mileage:59345 Body Style:Sedan Exterior Color:Black Interior Color:Anthracite & Black Engine:ALPINA 3.5L I6 Drive:2 wheel drive VIN:WAPB7TL016B730253 Full Description Schwarz Blue Metallic with Fine Asymmetric Blue and Green Stripes over Shadowline Alpina Cloth Sport Seats, Meticulously Owned & Maintained, This Alpina B7 Turbo/3 is the 1st of only 30 built as the final iteration of the E28 B7 Turbo Platform. This is 1 of only 4 examples with a 5-speed manual transmission. The Alpina B7 Turbo was dubbed, The Fastest Sedan on the Planet! Originally ordered and displayed at the Tokyo Motor Show by Nicole Racing Japan, the only registered Alpina importer! This very low mileage sleeper is historically significant and today, still performs amazing at all levels of the driving experience! This example is heavily documented with a considerable investment since it was imported into the USA in 2015. During the last 5 years, this B7T/3 has received over $60,000 of mechanical + cosmetic rejuvenation by experienced BMW service centers in North America. Alpina Build Sheet from Buchloe on file, Fully Federalized with all DOT/EPA paperwork. This car as always been obsessively pampered + maintained and will impress all vintage BMW aficionados. Alpina-engineered enhancements include reprogrammed Motronic injection system, modified cylinder head, lightweight pistons, 264 degree camshaft, performance exhaust header with three-inch piping, Getrag close-ratio sport transmission with Alpina HD clutch, Alpina engine oil cooler, limited slip differential, range extender fuel tank, rare Alpina-installed fully functional AC system, larger front brakes, staggered 17 inch Alpina wheels, Alpina steering wheel, wood shift knob + dead pedal, rear head rests, Alpina digital display for boost/temperatures, power seats, power windows + mirrors, front and rear spoilers with exterior Alpina Deco-Set. Alpina advertised 320 BHP + 384 ft/lbs. torque which was out of this world performance in the period. EAG has completed our Comprehensive Pre-Purchase Inspection ensuring mechanical integrity in every way! Service Highlights Include a Complete 10-year Service which includes: engine oil + filter change, transmission fluid change, differential fluid change, coolant flush, brake fluid flush, power steering fluid flush, engine air filter and fuel filter replacement. Additional EAG improvements include new engine drive belts, new Michelin Pilot tires, full paint correction and ceramic sealant. This fine example represents one of only 278 E28 Alpina B7 Turbos ever produced. It has been amazingly well-preserved by the previous owners and the condition is nothing short of the very best. Please inquire to review the comprehensive history, detailed condition photos, undercarriage photos and accompanying EAG Rejuvenation Program Work Order. Clean Vehicle History Report. Responsible Adult Owners, Non-Smoker. Please call or email to lean more; 513-456-2070
Único en su clase: 1987 ALPINA B7 Turbo / 3 26 de octubre de 2020 Se habla mucho sobre la versión más actual del ALPINA B7: el BMW Serie 7 modificado, ajustado y revisado por la empresa de carrocerías ALPINA. Reservado solo para los más elitistas y con un precio de casi $ 200,000 significa que sin duda es un automóvil digno de mención. Pero, ¿qué pasaría si te dijera que, aunque inmensamente impresionante, el nuevo ALPINA B7 de 600 hp es en realidad el Milli Vanilli del mundo automotriz, sincronizando los labios con un atuendo llamativo y esperando que la multitud no se dé cuenta? En comparación con su mucho más antiguo ¿hermano? Les presento ... ALPINA B7 Turbo / 3 1987 de Enthusiast Auto Group . Mientras que el B7 actual usa la Serie 7 normal como base, este automóvil usa un E28 535i, heredando la convención de nomenclatura B7 / 3 de su motor, casualmente llamado ALPINA B7 / 3. Una versión modificada y turboalimentada del M30 estándar de seis cilindros en línea del 535i está emparejada con una transmisión manual dogleg de cinco velocidades, y eso es parte de lo que hace que la muestra de EAG sea increíblemente valiosa: solo existen cuatro ejemplos documentados con la transmisión de cambio usted mismo. Tiene casi 320 caballos de fuerza y 384 libras-pie de torque para jugar bajo el capó de lo que ALPINA comercializó como el "sedán más rápido del mundo", y con cifras de potencia como esa, no creo que estuvieran equivocados. El sprint de 0 a 60 ocurre en solo seis segundos. Con un peso de alrededor de 3500 libras significa que esta cosa no es exactamente pesada, especialmente para los estándares modernos. Con unas miserables 59,345 millas en el reloj y una cartera incluida que documenta la propiedad anterior, este auto de carreras ridículamente raro en un traje de negocios se presenta bastante bien. Hablando de números, el automóvil es originario de Japón y tiene un precio de $ 21 millones de yenes, aproximadamente equivalente a $ 150,000 USD. En contexto, son casi dos Ferrari Testarossas, unos pocos kilogramos de la mejor exportación de Columbia (café, por supuesto), o una casa acomodada en los suburbios en 1987. Alrededor del 10% de ese precio provino de "SK Audio Option ”, Que aparentemente reemplazó la mayor parte de la cubierta trasera y parte del tablero delantero con ... lo adivinó, altavoces de alta calidad fabricados en alemán. Porque seamos sinceros: si es 1987 y acaba de comprar un super sedán alemán de $ 150 mil, necesitaría un sistema estéreo de $ 15 mil para manejar todo ese Eurobeat. El interior recibe toques especiales adicionales sobre más autos E28 Serie 5 para peatones: asientos de tela adornados con franjas verdes y azules ALPINA para separarte del borde inferior dolorosamente divertido de la Serie E28 5, e incluso único en comparación con el supuestamente especial E28 M5. Tiene una perilla de cambio ALPINA con tapa de madera bien cuidada en el centro, un volante ALPINA y un grupo de indicadores específico de ALPINA para que no olvide qué automóvil está conduciendo. Además, con la configuración estéreo a medida antes mencionada directamente de la Alemania de los ochenta, puedes disparar a Bananarama y todos los demás también sabrán que has comprado un automóvil europeo único de los ochenta cuando pasas por encima de ellos a 160 mph. Como ocurre con la mayoría de los coches ALPINA antiguos, la cara tiene que coincidir con la personalidad, por lo que adquiere toques exteriores únicos para que se vea tan especial como es. Las fantásticas ruedas de veinte radios, unas agresivas de 17 ”en esta iteración, destacan y llevan neumáticos agresivos Michelin Pilot Sport para garantizar que la potencia llegue al suelo. Un divisor frontal único agrega algo de agarre frontal y le permite raspar en bordillos altos. Un alerón en la tapa del maletero trasero único hace que el automóvil parezca un poco más rápido e incluso puede agregar un poco de carga aerodinámica, pero también garantiza que lo separe de los otros E28 en la carretera. EAG puso el auto en venta por $ 199,990, y podría pensar que es mucho dinero. Por esa cantidad de dinero, podría comprar un Porsche 992 Turbo S. Pero también podría hacerlo su vecino. Bien, dices, dame exclusividad. A ese precio, podría construir y pedir un BMW M8 Competition con especificaciones individuales- excepto, bueno, no, no se puede, porque la producción se ha suspendido en los modelos de los años 2021. Además, no hay posibilidad de que un automóvil del tamaño y el peso de todo un continente reciba alguna vez una transmisión manual de bricolaje (en particular, tampoco el Porsche, por ahora; la especulación sugiere que es una posibilidad). De todos modos, tal vez piense que sus $ 200k le permitirán invertir en una pequeña villa junto al lago que podría alquilar a caravaneros, personas sin hogar y hombres que tienen una crisis de la mediana edad, pero, seamos sinceros, si ya lo ha logrado así. Hasta ahora, no eres tan aburrido ni tan sensato. Por último, búscame otro B7 Turbo / 3 con manual y déjame saber cómo te sientes con respecto al valor por dólar. Te estaré esperando. Siendo uno de los cuatro únicos ejemplos que existen, este automóvil se acerca rápidamente al territorio de lo "invaluable": el propio Eric Keller de EAG lamenta el hecho de que no puede mantener estable este automóvil en el EAG para siempre. Y realmente, ¿quién podría culparlo? Incluso rodeado por un establo de carros forjados en oro BMW antiguo por los dioses del diseño de la división M de antaño, este ejemplo de ALPINA se encuentra en su trono, sin igual. ------------------------------------------------------------------------ ALPINA One-Of-A-Kind: 1987 ALPINA B7 Turbo/3 October 26, 2020 There’s a lot of talk circulating about the most current iteration of the ALPINA B7 – the tweaked BMW 7 Series, tuned up and given the once over from coachworks company ALPINA. Reserved for only the most elite and sporting a price tag of nearly $200,000 means it’s certainly a noteworthy car. But what if I told you that, while immensely impressive, the new 600 hp ALPINA B7 is really just the Milli Vanilli of the automotive world – lip syncing in a flashy outfit and hoping the crowd won’t notice – when compared to its much older brother? I present to you…Enthusiast Auto Group’s 1987 ALPINA B7 Turbo/3. While the current B7 uses the normal 7 Series as its foundation, this car uses an E28 535i – inheriting the B7/3 naming convention from its powerplant, coincidentally named the ALPINA B7/3. A modified and turbocharged version of the 535i’s standard M30 inline six is paired to a five-speed dogleg manual transmission, and that’s part of what makes EAG’s specimen incredibly valuable – only four documented examples exist with the shift-it-yourself transmission. You’ve got almost 320 hp and 384 lb-ft of torque to play with under the hood of what ALPINA marketed as the “fastest sedan in the world” – and with power figures like that, I don’t believe they were wrong. The sprint from 0-60 happens in just around six seconds. Weighing in at just around 3,500 lbs means that this thing isn’t exactly heavy – especially by modern standards. With a paltry 59,345 miles on the clock, and an included portfolio documenting prior ownership, this ridiculously rare racecar in a business suit presents rather well. Speaking of numbers, the car originally hails from Japan sporting a $21 million yen price tag – roughly equivalent to $150,000 USD. In context, that’s almost two Ferrari Testarossas, a few kilograms of Columbia’s finest export (coffee, of course), or a well-to-do home in the suburbs in 1987. Around 10% of that price came from the “SK Audio Option”, which apparently replaced most of the rear deck and some of the front dashboard with…you guessed it, high quality, German made speakers. Because let’s face it – if it’s 1987 and you just bought a $150k German super sedan, you’d need a $15k stereo system to handle all that Eurobeat. The interior gets additional special touches over more pedestrian E28 5 Series cars – cloth seats trimmed in ALPINA green and blue stripes to separate you from the painfully droll, lower trim E28 5 Series – and even unique compared to the supposedly special E28 M5. You’ve got a well-kept wooden-topped ALPINA shift knob in the center, an ALPINA steering wheel, and an ALPINA-specific gauge cluster so you won’t forget what car you’re driving. Plus, with the aforementioned bespoke stereo setup straight from 1980s Germany, you can blast Bananarama and everyone else will also know you’ve bought a unique 1980s European car as you soar past them at 160 mph. As with most vintage ALPINA cars, the face has to match the personality, so it gets unique exterior touches to make it look as special as it is. The fantastic looking twenty spoke wheels – an aggressive 17” in this iteration – stand out and wear aggressive Michelin Pilot Sport tires to ensure the power gets to the ground. A unique front splitter adds some front grip, and allows you to scrape on high-sitting curbs. A unique rear decklid spoiler makes the car look a little bit faster, and might even add a little bit of downforce – but also guarantees to separate you from the other E28s out there on the road. EAG’s listed the car for $199,990 – and you might think that’s a lot of money. For that kind of money, you could buy a Porsche 992 Turbo S. But so could your neighbor. Fine, you say, give me exclusivity. At that price you could build and order an Individual-spec BMW M8 Competition – except, well, no, you can’t, because production has been suspended on those for 2021 model years. Plus, there’s no chance that a car roughly the size and weight of an entire continent will ever receive a DIY manual transmission (notably, neither does the Porsche, for now – speculation suggests it’s a possibility). Anyway, maybe you think your $200k will allow you to invest in a small lakeside villa that you could rent to caravaners, the homeless, and men having a middle life crisis – but, let’s face it, if you’ve already made it this far, you’re not nearly that boring, nor that sensible. Finally, find me another B7 Turbo/3 with a manual, and let me know how you feel about the value per dollar – I’ll be waiting. Being one of only four examples in existence, this car rapidly approaches the territory of “priceless” – EAG’s own Eric Keller lamenting the fact that he can’t keep this car in the EAG stable forever. And really, who could blame him? Even surrounded by a stable of chariots wrought from vintage BMW gold by the M division design gods of yore – this ALPINA example stands on its throne – peerless. https://www.bmwblog.com/2020/10/26/1987-alpina-b7-turbo-3/