How fast is the new $50k Nissan Z? — New Z vs Supra vs Mustang Mach-1 — Cammisa's Drag Race Replay 16 may 2022 Hagerty The 2023 Nissan Z has a 400-hp twin-turbo V-6. It's roughly the same price as the Ford Mustang GT 5.0 and Toyota Supra, so let's answer the $50,000 question: Which one makes it through the quarter-mile first? The 2023 Z Sport starts at $41,015 (with destination) but this is the $51,015 Z Performance, which comes with wider tires and a limited-slip differential. It's likely that the base car will be slower due to the rear-wheel traction differential. For the first race, with Jason Cammisa's now-iconic frozen-time slow-mo walkback, we have the 2023 Nissan Z with a 9-speed automatic transmission battling a 10-speed Ford Mustang Mach-1 and an 8-speed Toyota GR Supra 3.0. Instrumented Testing Results are as follows: 1. 2022 Ford Mustang Mach-1 (automatic) 0-60 mph = 3.8 sec 1/4 mile = 12.1 sec @ 120 mph 2. 2022 Toyota GR Supra 3.0 0-60 mph = 3.8 sec 1/4 mile = 12.1 sec @ 117 mph 3. 2023 Nissan Z (Performance package) (automatic) 0-60 mph = 4.0 sec 1/4 mile = 12.3 sec @ 116 mph For the second race, we have the 9-speed automatic Z versus the Z 6-speed manual. Instrumented Testing Results are as follows: 1. 2023 Nissan Z (Performance package) (automatic) 0-60 mph = 4.0 sec 1/4 mile = 12.3 sec @ 116 mph 2. 2023 Nissan Z (Performance package) (6MT) 0-60 mph = 4.3 sec 1/4 mile = 12.8 sec @ 112 mph And for the bonus round, we have a 2010 Aston Martin V8 Vantage 4.7, which is almost exactly the same size, weight, horsepower, and torque as the New Z. 1. 2010 Aston Martin V8 Vantage 4.7 6-speed manual 0-60 mph = 4.4 sec 1/4 mile = 12.7 @ 112 mph 2. 2023 Nissan Z (Performance package) (6MT) 0-60 mph = 4.3 sec 1/4 mile = 12.8 sec @ 112 mph Please be sure to watch the full episode for Jason's explanation of why the Z didn't quite keep up, and why the manual-transmission Z is quieter than the automatic. === CHAPTERS: 0:00 The $50,000 straight-line drag race 0:24 Jason Cammisa's Ultimate Drag Race Replay 0:28 The Ford Mustang Mach-1 5.0 Automatic 0:34 The Toyota GR Supra 3.0 Automatic 0:41 The 2023 Nissan Z can't do a burnout 0:59 Z vs Supra vs Mustang standing start 1:34 Race Results: Nissan Z is right behind the Supra and Mustang 3:24 Manual Z vs Automatic Z — exhaust differences 4:04 Manual Z vs Automatic Z — drag race 4:34 Race Results: automatic vs manual Z 5:05 2023 Nissan Z vs. Aston Martin V8 Vantage 4.7 5:46 Conclusion — Z needs grippier tires!
Hombre, habría que ver los precios reales de compra de los tres coches. Normalmente los de Nissan suelen tener unos descuentos muy jugosos y a la postre unos precios cojonudos. A mi la estética neo-retro me convence y la receta también. Le cambias la línea completa del escape por uno que deje respirar al motor y tienes un manual y trasera de 400cv + la mar de reshulón.
Las primeras pruebas que se han publicado en US lo ponen muy muy bien, no es el más rápido pero dicen que es muy placentero de conducir, lo han diseñado buscando más las sensaciones que los tiempos y está gustando mucho. Además, allí parte de 40k (antes de impuestos), 3,5k menos que el Supra más barato, que tiene dos cilindros menos y solo cambio automático. Al final el precio es determinante, si lo trajeran a Europa el precio estaría seguro muy cercano a los 60k y aquí eso es premium, un capricho caro. Allí el precio medio de los coches nuevos ya hace tiempo que está por encima de los 40k y, por tanto, no es un rango de coche premium, es algo que un trabajador normal puede permitirse tanto como coche de finde como de diario. Eso hace que ellos evalúen estos coches con un punto de vista totalmente diferente al nuestro, en US un deportivo de 40k es como los GTI franceses de hace 20 años aquí, algo divertido y usable que mucha gente puede comprar. Por eso allí venden 6.000 Supras al año y en Europa menos de 1.000.