et voilá!
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ya no hay palancas ni tiradores ni llaves en este, en la primera versión de esta caja en los F10 había una llave, pero ya no.
según la documentación técnica oficial de BMW (digo yo que será fiable

):
Sólo es posible cuando el motor no arranca pero el motor de arranque gira
Si el motor arranca hay que quitar el fusible de la bomba de combustible (en el mío está detrás de una de las molduras de los asientos traseros):
paso de traducir :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:, (2) GWS es la palanca de cambios y el (1) es el botón de la palanca, el que permite salir de P o meter la marcha atrás:
Press and hold the brake pedal for the entire process.
Press the start/stop button. The starter motor turns for a specific time.
Press and hold the release button (1) for the entire process.
Move the GWS (2) to the selector lever position N for at least 4 s. An acoustic signal or a text message is output, depending on the vehicle.
Move the GWS back to the initial setting.
Briefly move the GWS to the selector lever position N again and back again to the initial setting.
Release the release button. The display on the gear selector switch changes to "N".
The parking lock is now electronically unlocked!
Release the brake pedal. Starter motor stops turning and the vehicle can be free-wheeled.
Warning! The parking lock is reactivated without a message when the start/stop button is pressed again