Sí, hay un cambio en marzo 97. La diferencia es que hasta marzo 97 lleva 15 pines y desde esa fecha lleva 13 pines
Te pongo los dos y te señalo qué pin del conector lleva la señal de la posición de la palanca, aunque ya veo que sabes inglés ;-)
Hasta marzo 97 con cambio automático:
A836 Electronic immobilizer control unit (EWS)
Plug connector overview
NumberX-pin, colour DescriptionX 165915 Plug connector Electronic immobilizer control unit (EWS)
Pin assignments at plug connector X1659
PinTypeDescription / Signal typeConnection /
Measuring notes1ATerminal 50Starter 2E/ADiagnosis signal TXDConnector TXD 3ETerminal 50Ignition switch 4ASignal line to DME, DDEDME control unit DDE control unit5ETerminal 30Fuse F12 6ARemote control signalPassenger's door module 7MGroundGround connector 8ESignal savedGeneral module
9EP/N signal from automatic transmissionGear position switch 10AP/N signal from automatic transmissionCruise control module DME 11 Not used 12EEngine speed signalConnector TD signal 13E/ATransmit/receive signal (EWS)Transmit/receive module (EWS) 14 Not used 15ACoding signalIntegrated electronic control unit (IKE)
Desde marzo 97: pin 6
836 Electronic immobilizer control unit (EWS)
Plug connector overview
NumberX-pin, colourDescriptionX165913-pin, BlackPlug connector Electronic immobilizer control unit (EWS)
Pin assignments at plug connector X1659
PinTypeDescription / Signal typeConnection /
Measuring notes1ATerminal 50Starter 2ETerminal 30Ignition switch 3 Not used 4AActivation, drive-away protectionDDE control unit DME control unit 5ESignal, ring coil ignition lockRing coil
6ESignal, gearshift position L2Gear position switch 7 Not used 8 Not used 9ETerminal 31Connector terminal 31 10EVoltage supply terminal 30Fuse F12 11ETerminal RFuse F37 12ESignal, ring coil ignition lockRing coil 13E/AK-bus signal lineIntegrated electronic control unit (IKE) Instrument cluster
Bueno, ha quedado un poco lío porque iba en una tabla y no se ha respetado el formato, si tienes dudas, dímelo
