Video Toyota GR86 - PRUEBAS - #653 Así es el Toyota GR86 Cup: un GR86 de carreras (Dani Cuadrado)

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 5 Abr 2021.

  1. sariero

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    Se sabe si lo fábrica Toyota o Subaru?
     
  2. *NANO*

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  3. Gulf627

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    En otra vida me comprare ese coche....

    Porque para ese uso ya tengo el Z, que si no....y aún así me sigue llamado mucho la atención...son 200 kg menos que el Z.
     
  4. cybermad

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    Cazado uno en Japón...

     
  5. cybermad

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    Toyota GR 86 2021 vs. GT86: comparativa estética

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    ¿Se parecen mucho o poco? Hay defensores de ambas opiniones.
    Toyota nos sorprendió hace unos días con la presentación del nuevo GR 86, que sustituye al GT86 después de nueve años. Sin embargo, algunos dicen que no es un deportivo tan innovador como se esperaba, estéticamente hablando. De hecho, se parece mucho a su 'primo', el Subaru BRZ, aunque este no llegará a Europa y el GR 86, sí.

    A continuación, vamos a comparar estéticamente al 'padre' y al 'hijo' para que formes tu propia opinión acerca de sus parecidos y diferencias. Por cierto, la nueva generación debería aterrizar en nuestro país a comienzos de 2022.

    Si empezamos por la vista lateral, el GR 86 parece más alargado que el GT86, aunque ambos modelos casi calcan la longitud. Los pasos de rueda están más marcados en el nuevo modelo y la ventanilla trasera es ligeramente diferente. No obstante, la fisonomía general resulta muy parecida.

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    La base técnica del GT86 y del primer BRZ fue la plataforma AS1 de Subaru, empleada para la cuarta generación del Impreza y debidamente modificada para estos modelos. Toyota y Subaru parecen mantener esta arquitectura por razones de coste. ¿Y por qué no? Al fin y al cabo, los modelos anteriores se consideraban muy aptos para el drift y divertidos de conducir.


    En cuanto al frontal, el del GR 86 no parece especialmente deportivo, aunque es verdad que la toma de aire central del paragolpes es bastante generosa. Por supuesto, los nuevos faros son de LED.

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    Para mantener el peso bajo, el GR 86 utiliza aluminio en el techo y las aletas. También en los asientos delanteros y en las colas de escape se han rebajado algunos kilos. Se supone que el GR 86 pesa 1.270 kilos en vacío, lo que implica entre 30 y 50 menos que su predecesor.

    Toyota también promete un aumento del 50% en la rigidez torsional y el mantenimiento de un centro de gravedad bajo "para aumentar la agilidad." Las dimensiones exteriores del coche se han mantenido prácticamente iguales. Veámoslas en comparación con las del GT86:

    Toyota GR 86 (2021) Toyota GT86 (2016)
    Longitud 4.265 mm 4.240 mm
    Anchura 1.775 mm 1.775 mm
    Altura 1.310 mm 1.320 mm
    Batalla 2.575 mm 2.570 mm
    Así, el GR 86 es mínimamente más largo, ligeramente más bajo y tiene 5 milímetros más de distancia entre ejes. La anchura no ha variado respecto al GT86.

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    Una de las principales críticas al antiguo GT86 era el motor bóxer de 2,0 litros de aspiración natural, con 200 CV y unos escasos 205 Nm de par. En bajas revoluciones, no tenía la 'pegada' propia de un deportivo.

    El nuevo propulsor tampoco será un auténtico cohete, pero en cualquier caso sirve para lograr mejores prestaciones. El bloque bóxer aumenta la cilindrada a 2,4 litros, la potencia a 232 CV a 7.000 rpm y el par a 250 Nm a 3.700 vueltas.

    Una caja manual de seis velocidades transmite la potencia a las ruedas traseras de serie, mientras que una automática, también de seis marchas, está disponible en opción, como antes. La cifra de 0 a 100 km/h se reduce en 1,1 segundos, quedándose en 6,3 segundos con el cambio mecánico.

    Toyota GR 86 (2021) Toyota GT86 (2019)
    Cilindrada 2.387 cm3 1.998 cm3
    Potencia 232 CV 200 CV
    Par máximo 250 Nm a 3.700 rpm 205 Nm entre 6.400 y 6.600 rpm
    Aceleración 0-100 km/h 6,3 s 7,6 s
    Velocidad máxima N.D. 226 km/h
    En el interior, el GR y el GT son más parecidos de lo esperado, pero el habitáculo del GR 86 parece más sencillo y ordenado. Por supuesto, es mucho más digital, sin embargo se han mantenido los mandos convencionales del climatizador. Los botones para la calefacción de los asientos en el túnel central también resultan familiares.

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    ¿Y en términos de precio? El Toyota GT86 costaba alrededor de los 30.000 euros y ojalá que el GR 86 no se vaya más allá de los 35.000. Sería una cifra 'asequible' para un deportivo puro como este.
     
  6. cybermad

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    PRESS RELEASE

    2 JUNE 2021

    Track-tested, pro-driver approved, the all-new 2022 GR 86 earns a Gazoo Racing badge
    Responsive and lightweight 2+2 sports coupe designed by enthusiasts, for enthusiasts
    Increased rigidity, more power and torque, aerodynamic body elements, and new interior
    2.4L flat-four boxer engine hits peak torque at lower RPMs, giving the feel of more linear acceleration
    Complimentary one-year membership to the National Auto Sport Association (NASA), featuring a High Performance Driving Event with expert instruction

    PLANO, Texas - The car that marked the revival of Toyota’s sportscar lineage will now give drivers even more of the agility, style and responsiveness they desire. For this round, the detail-obsessed Toyota Gazoo Racing team brings enhanced handling and exterior aerodynamics, increased power and an upgraded interior. These changes earn it a Gazoo Racing badge, joining Toyota’s ever-growing, global sportscar line as the all-new 2022 GR 86.

    With its wide stance and low center of gravity, the 2+2 rear-wheel drive coupe’s handling changes come in the form of front- and rear-frame reinforcements that increase rigidity. Functional exterior air vents were also added to further support steering stability. Weight shaving details, such as aluminum roof panels and fenders, also kept it at a nimble curb weight of just over 2,800 lbs.

    The 2.4L naturally aspirated, horizontally opposed four-cylinder boxer engine, brings the power upgrade – increasing from 205 to 228 hp and from 156 to 184 lb.-ft. of torque on the manual version. The power boost comes from tweaks like increased bore size, changes to the intake and exhaust systems, and optimization of the Toyota D-4S dual injection technology. Drivers will have the choice of a 6-speed manual (MT) or automatic transmission (AT).

    Zero to 60 times have dropped from 7 to 6.1 seconds for the MT and from 8 to 6.6 seconds for the AT.

    Available in two grades, GR 86 and GR 86 Premium, it will come in seven exterior color choices, including the aptly named Track bRED. The premium grade comes equipped with a rear duckbill spoiler, adding dynamic contours to the car’s sporty feel.

    The cabin gets upgraded front seats with a deep bucket design and side bolsters that keep driver and passenger supported during serious cornering. GR 86 Premium grade seats are upholstered in Alcantara with leather accents. Leather-trimmed driver touchpoints and silver-colored accents also add a race-inspired touch to the cabin.

    Additional interior upgrades include a three-mode digital display, offering different information layouts for Normal, Sport or Track driving modes. An 8-inch Multimedia Touchscreen with six speakers comes on the standard grade, while an eight-speaker system comes standard on the Premium grade, and available Connected Services, Apple CarPlay® & Android Auto™ compatibility with NFC pairing, and a Sirius-XM® three-Month All Access trial brings drivers their tech fix.



    Iconic Sportscar Design…Tweaked in the GR Garage

    When the 86/Scion FR-S was introduced in 2012, Akio Toyoda’s aim was to re-capture the spirit of Toyota’s famed sports car from the 1980s and ‘90s. With a name in tribute to the mid-1980s AE86 known in Japan as the “hachi-roku” (meaning 8-6) and known in the U.S. as the Toyota Corolla GT-S, the 86/FR-S was developed to give sportscar purists an affordable, agile rear-drive sports coupe.

    The new generation GR 86 takes cues from its “hachi-roku” forefather.

    Its low overall height and hip point give it an athletic look. The fender tops extend horizontally to the beltline and give it a stance distinctive of front-engine, rear-wheel-drive sportscars. Its low, horizontal underbody and narrowed rear cabin combine to create a launch-ready appearance. Color choices include Track bRED, Trueno Blue, Neptune Blue, Halo White, Steel Grey, Pavement Grey and Raven Black

    The move from a 2.0L to a 2.4L engine has increased displacement nearly 20%, from 1,998cc to 2,387cc. Thanks to that increase, GR 86 now has 228 hp and 184 lb.-ft. of peak torque, which it now hits at 3,700 rpm, the previous generation hit max torque at 6,600 rpm.

    The result? The all-new GR 86 now delivers linear acceleration across a wider band of rpms, delivering a longer surge to drivers.

    The front of the vehicle features a GR-specific Functional MATRIX “G Mesh” Grille, which fuses performance and expressiveness. Its angular LED headlights compliment the aerodynamic front aim dams and vents, with side sill spoilers to aid steering responsiveness and stability. And those vents? Well, we’ve placed ducts in the front bumper and wheel house, so air that’s induced while driving is distributed to the wheel house and inside bumper, reducing air stagnation.

    Additional “Hachi-roku” inspired elements take the form of its Torsen® limited-slip rear differential and RWD platform. With easy-to-control stability from a sport-tuned independent MacPherson® strut front and double wishbone rear suspension.

    Mountain-road-ready stopping power is delivered by 11.6- and 11.4-inch vented front and rear brakes, and corner-chewing grip coming from Michelin Primacy HP® tires on 17-inch wheels on the GR 86, and Michelin Pilot Sport 4® tires aboard forged black 18-inch wheels on the Premium grade.



    The Art & Science of “86-ness”

    The magic of the classic AE-86 was in its famously responsive handling and throttle.

    For the new GR 86, the design of the Boxer-4 allows for balanced maneuverability. The horizontal cylinders contribute to overall vehicle weight control and allow for ultra-low placement in the engine bay, giving the car a well-grounded confidence at a curb weight of just over 2,800 lbs.

    The 2.4L engine’s bore and stroke dimensions have increased from 86 mm x 86 mm to 94 mm x 86 mm, and displacement is up from 1998cc to 2387cc. The engine retains the Toyota-innovated D-4S Dual Injection technology system that combines direct fuel injection and port-injection technologies, while the port injection and in-cylinder injection have been optimized. The direct-injection system provides a cooling effect in the cylinders, which allows the engine to use a high 12.5:1 compression ratio for maximum power. Meanwhile, the port fuel injectors come into play during light- and medium-load conditions to help maximize combustion efficiency.

    It gives drivers an experience that only a naturally aspirated engine can deliver – one so scientifically refined, it brings drivers enough power to keep them engaged with a throttle that responds to their every whim.

    The automatic and manual transmissions have also received the GR treatment.

    The six-speed automatic transmission now employs adaptive controls that sense brake and accelerator operation, automatically shifting to the optimal gear so the driver can experience just the right amount of control. Torque capacity has also increased, as well as the number of clutch discs.

    The manual transmission now uses low-viscosity oil and strut bearings that enhance clutch capacity and gear strength. These materials support the higher torque output of the 2.4L boxer engine. The essence of GR 86-ness is also captured through a redesigned, low catch manual gear box that delivers smooth, enjoyable control for manual transmission aficionados.

    Add it all together and you get the agility, responsiveness and easy-to-drive feeling that equals “86-ness.”

    Track Ready Performance, Everyday Comfort

    GR 86’s driver-focused cockpit is designed to elevate the daily driving experience while also offering a simplicity that keeps drivers squarely focused on the road. Start up the GR 86, and you’re greeted by a 7-inch Thin Film Transistor (TFT) screen with an opening animation sequence inspired by the piston movements of the GR 86’s horizontally opposed engine.

    The display has an all-new three-mode digital instrumentation with Normal, Sport and Track modes. While in Track mode, drivers get real-time readouts of gear position, engine speed, water temperature and oil temperature.

    The horizontally configured instrument panel now has LCD toggle displays with silver trimmed dials that give the cabin a modern, race-inspired feel. A leather-trimmed steering wheel (AT only: with paddle shifters) and leather-wrapped parking brake handle and gear shift boot also add refinement.

    Standard sport front bucket seats with side bolsters firmly hold drivers in place around each corner, with upgraded leather trimmed sport seating and aluminum pedals on the Premium model. The GR 86 also brings everyday usability, with 2+2 seating that offers the versatility of fold down rear seats.



    Tunes, Tech, and Safety

    Toyota GR 86 comes standard with an 8-inch touchscreen display and six-speaker audio system, with eight speakers on the Premium model. It includes Bluetooth® for hands-free phone capability, a SiriusXM® three-month All Access trial, wired Apple CarPlay® & Android Auto™ compatibility, two USB ports and one auxiliary port, and trial access to a suite of available connected services (with additional subscription).

    GR 86 features Toyota’s Smart Key System (on both doors) with Push Button Start and adds an alarm to the anti-theft system. It lights the night with Standard LED headlights and available adaptive front lighting on the Premium grade.

    All grades of the GR 86 come with Toyota’s Star Safety System™, which includes Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRAC), Anti-lock Brake System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD), and Brake Assist (BA). It also includes Smart Stop Technology® (SST), Vehicle Stability Control (VSC), Track Mode and Hill Start Assist Control (HAC). Additional safety features include LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children) with lower anchors on outboard rear seats and tether anchors on all rear seats and a Tire Pressure Monitor System (TPMS). Seven airbags are standard on all models, with the addition of a driver’s knee airbag.

    The Automatic Transmission version comes with active safety standard that includes Pre-Collision Braking, Adaptive Cruise Control, Pre-Collision Throttle Management, Lane Departure Warning, Sway Warning, Lead Vehicle Start Alert, Cruise Control and High Beam Assist.

    Complimentary 1-year NASA Membership

    Every 2022 GR 86 comes with a complimentary one-year membership to the National Auto Sport Association (NASA). As part of this membership, GR 86 owners will enjoy a host of benefits, including one free High Performance Driving Event (HPDE) and discounted admission to NASA-sanctioned events.

    Maintenance Included & Limited Warranty

    ToyotaCare is included on all 2022 GR 86 models, a no-cost plan covering normal factory-scheduled maintenance and 24-hour roadside assistance for two years or 25,000 miles, whichever comes first.

    Toyota’s 36-month/36,000 mile basic new-vehicle warranty applies to all components other than normal wear and maintenance items. Additional 60-month warranties cover the powertrain for 60,000 miles and corrosion with no mileage limitation.

    Preliminary Specifications

    All specifications are estimated and values and not final.



    GR 86 pricing will be announced in the coming months and it will go on sale later this year.
     
  7. cybermad

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  8. cybermad

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    Especificaciones detalladas del Toyota GR 86 de EE. UU. 2022, sale a la venta a finales de este año

    2 de junio de 2021

    Revelado a principios de abril para el año modelo 2022 en especificación japonesa, el GR 86 finalmente se ha detallado para el mercado estadounidense. Y tal como todos esperaban, el auto deportivo con motor bóxer es exactamente lo mismo que el BRZ, excepto por las insignias de Gazoo Racing y Toyota.

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    Es fácil criticar a Toyota por esta falta de diferenciación, más aún porque Toyota es uno de los fabricantes de automóviles más grandes del mundo. Pero la crítica acaba aquí porque un coche deportivo como el GR 86 apenas es rentable en estos tiempos.

    Tomemos, por ejemplo, el Corvette de motor central que ha sido coronado como el automóvil de ventas más rápidas en Estados Unidos en bastantes ocasiones. General Motors produjo 21,626 ejemplares el año pasado, por debajo de los 34,839 'Vettes en 2014 y 36,518 en 2006. Incluso los autos deportivos de alta gama como el Porsche 911 tampoco funcionan muy bien, junto con opciones asequibles como el Mazda MX-5. Miata.

    El GR 86, por lo tanto, es un riesgo calculado que no se desarrolló para hacer ganar dinero a Toyota. Es un producto entusiasta cuyo único propósito es hacer que Toyotas se vea un poco más divertido, y también es un auto mejor de lo que solía ser.

    En lugar de los 205 caballos de fuerza del modelo saliente y 156 libras-pie (212 Nm) de torque, el motor de cuatro cilindros del GR 86 desarrolla 228 caballos de fuerza y 184 libras-pie (250 Nm). El mayor secreto de este repunte viene en forma de 0,4 litros de desplazamiento adicional, junto con un sistema D-4S optimizado, cambios en el sistema de admisión y escape y una unidad de control del motor reprogramada.

    A los clientes de EE. UU. Se les promete 6.1 segundos a 60 millas por hora (96 kilómetros por hora) cuando se combinan con la transmisión manual de seis velocidades que viene de serie. A quienes no comprenden el propósito de un automóvil deportivo liviano se les ofrece una automática de seis velocidades, que afortunadamente es más rápida que la anterior automática de seis velocidades a 6.6 frente a 8.0 segundos a 60 millas por hora.

    En el momento del lanzamiento, solo se ofrecen dos grados (GR 86 y GR 86 Premium), y también puede esperar siete colores exteriores. Uno de ellos se llama Track bRED, que es más llorón que la jerga “OK boomer” .

    Ofrecido con 36 meses o 36,000 millas (57,936 kilómetros) de garantía de vehículo nuevo y 60 meses o 60,000 millas (96,561 kilómetros) para el tren motriz, el GR 86 inclina la balanza a 2,800 libras (1,270 kilogramos) o más o menos. El recién llegado saldrá a la venta a finales de este año.

    2022 Toyota GR 86 U.S. Specifications Detailed, Goes on Sale Late This Year

    2 Jun 2021
    Revealed at the beginning of April for the 2022 model year in Japanese specification, the GR 86 has finally been detailed for the U.S. market. And just as everyone expected, the boxer-engined sports car is exactly the same thing as the BRZ except for the Gazoo Racing and Toyota badges.


    It’s easy to bash Toyota for this lack of differentiation, more so because Toyota is one of the largest automakers in the world. But criticism ends here because a sports car like the GR 86 is hardly profitable in this day and age.

    Take, for instance, the mid-engine Corvette that’s been crowned America’s fastest-selling car on quite a few occasions. General Motors produced 21,626 examples last year, down from 34,839 ‘Vettes in 2014 and 36,518 in 2006. Even high-end sports cars such as the Porsche 911 aren’t doing too well either, along with affordable choices such as the Mazda MX-5 Miata.

    The GR 86, therefore, is a calculated risk that wasn’t developed to make Toyota money. It’s an enthusiast product whose sole purpose is to make Toyotas look a little more fun, and it’s a better car than it used to be as well.

    Instead of the outgoing model's 205 horsepower and 156 pound-feet (212 Nm) of torque, the four-cylinder motor in the GR 86 develops 228 horsepower and 184 pound-feet (250 Nm). The biggest secret to this uptick comes in the form of 0.4 liters of additional displacement, along with an optimized D-4S system, changes to the intake and exhaust system, and a reprogrammed engine control unit.

    U.S. customers are promised 6.1 seconds to 60 miles per hour (96 kilometers per hour) when paired with the six-speed manual that comes standard. Those who don’t understand the purpose of a lightweight sports car are offered a six-speed automatic, which is thankfully quicker than the previous six-speed automatic at 6.6 versus 8.0 seconds to 60 miles per hour.

    Only two grades are offered at launch (GR 86 and GR 86 Premium), and you can also look forward to seven exterior colors. One of them is called Track bRED, which is more cringy than the “OK boomer” slang.

    Offered with 36 months or 36,000 miles (57,936 kilometers) of new-vehicle warranty and 60 months or 60,000 miles (96,561 kilometers) for the powertrain, the GR 86 tips the scales at 2,800 pounds (1,270 kilograms) or thereabouts. The newcomer will go on sale later this year.
     
  10. perturHDV

    perturHDV Capitán América. Miembro del Club

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    La maravillosa fiabilidad del bloque 2.0 de subaru unido a la distribución variable de toyota....................




    PD, soy irónico ehhh, que alguno se lo va a creer.
     
  11. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Toyota debuts all new GR86 in USA for 2022 Model Year

    •2 jun 2021


    Toyota debuts all new GR 86 in US. The car that marked the revival of Toyota’s sportscar lineage will now give drivers even more of the agility, style and responsiveness they desire.
    The move from a 2.0L to a 2.4L engine has increased displacement nearly 20%, from 1,998cc to 2,387cc. Thanks to that increase, GR 86 now has 228 hp and 184 lb.-ft. of peak torque, which it now hits at 3,700 rpm, the previous generation hit max torque at 6,600 rpm.
    Weight shaving details, such as aluminum roof panels and fenders, also kept it at a nimble curb weight of just over 2,800 lbs. Drivers will have the choice of a 6-speed manual (MT) or automatic transmission (AT).
    Zero to 60 times have dropped from 7 to 6.1 seconds for the MT and from 8 to 6.6 seconds for the AT
     
  12. fernandobiker12

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    Espero con ansia a que alguien tire el motor de este en el gt86 mk1 :chulo:
     
  13. Ram

    Ram Forista Legendario

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    Me gusta la línea de cintura en el tercer cuerpo junto con la caída del techo, la insinuación esa de caderas de moza bien formada en el paso de rueda trasero evoca al 911... dan ganas de pasar la mano, como por el cuello de una potranca :love:

    Sin embargo la delantera así en foto no me dice mucho. Salvo por las branquias laterales a la moda 128ti me da la sensación de diseño algo viejuno. Creo que unos faros más finos (todavía se puede decir "achinados" sin que se ofenda nadie?) quedaría un frontal más agresivo y personal.
     
  14. cybermad

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    2022 GR 86 Reveal & Overview | Toyota

    •2 jun 2021

    [​IMG]
    Toyota USA



    Now sporting the Gazoo Racing badge, the 2022 Toyota GR 86 has arrived. Born from years of rigorous testing on the race track, few vehicles embody the excitement of driving as thoroughly as GR 86. See what else Toyota has in store for 2022: ...
    Available in Fall 2021, sports car lovers and racing enthusiasts alike can get their hands on an official Akio Toyoda-approved Toyota GR 86.
    0:00 GR 86
    0:46 Lineup
    1:11 Performance
    2:40 Exterior
    3:22 Interior
    4:24 Technology
    5:04 Safety
    5:36 Final thoughts
     
  15. cybermad

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    Toyota analiza exactamente las novedades de 2022 GR 86

    4 DE JUNIO DE 2021
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    Nuestro propio Michael Gauthier estuvo en el lanzamiento del Toyota GR 86 2022 con especificaciones estadounidenses, así como en una gran cantidad de otros modelos en Texas que pronto detallaremos, pero si está buscando un resumen rápido de las características del nuevo automóvil, Toyota lo tiene cubierto.

    Presentado con la cadencia empresarial optimista y agresiva de un video de lavado de manos presentado a los nuevos empleados en restaurantes de comida rápida, el video demuestra que los autos deportivos asequibles lo hacen todo mejor.

    Con una duración de solo seis minutos, el video comienza informándonos que el nuevo automóvil fue aprobado personalmente por Akio Toyoda .

    “Con su personalidad infinitamente enérgica, no es de extrañar que el GR 86 se haya ganado la aprobación del personal del propio Akio Toyoda”, explica el video. "Puede que sea el presidente de Toyota Motor Corporation, pero cuando se pone el casco de carreras, se convierte en" Morizo ", su alter ego como el principal conductor principal de Toyota y el único que puede decidir si un vehículo merece una insignia de Gazoo Racing. o GR. "


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    Para obtener ese sello de aprobación, el GR 86 tenía que obtener un chasis 50% más rígido y una mejor aerodinámica, lo que puede ser ayudado por ese hermoso spoiler de pico de pato. Como sabemos, el nuevo boxer-4 de 2.4 litros genera 228 hp a 7,000 RPM y 184 lb-ft de torque a 3,700 RPM.

    Alcanza el par máximo 2.700 RPM antes que el motor anterior y también genera 23 hp más y 28 lb-pie más de par que la generación anterior. Al parecer, el valle de par del motor denostado también se ha desactivado. Todo lo cual puede explicar por qué a Morizo le gustaba tanto el automóvil.

    El video continúa cubriendo algunos de los nuevos detalles exteriores, los detalles interiores, la nueva tecnología y la seguridad del vehículo. También presenta las tomas de conducción perfectas para entusiasmarlo con la idea de obtener una propia cuando salga a la venta a finales de este año.

    Toyota Breaks Down Exactly What’s New About 2022 GR 86
    JUNE 4, 2021

    Our very own Michael Gauthier was at the launch of the American-spec 2022 Toyota GR 86 as well as a boatload of other models in Texas that we will soon detail, but if you’re looking for a quick rundown of the new car’s features, Toyota’s got you covered.

    Delivered with the upbeat, aggressively corporate cadence of a hand-washing video presented to new hires at fast-food restaurants, the video proves that affordable sports cars make everything better.

    Running for just six minutes, the video starts by informing us that the new car was approved by Akio Toyoda personally.

    “With its endlessly energetic personality, it’s no wonder GR 86 has earned the staff of approval from Akio Toyoda himself,” the video explains. “He may be the president of the Toyota Motor Corporation, but when he puts on his racing helmet, he becomes “Morizo,” his alter ego as Toyota’s lead master driver and the only one who can decide if a vehicle deserves a Gazoo Racing badge or GR.”

    To get that seal of approval, the GR 86 had to get a 50% stiffer chassis and better aerodynamics, which may be helped by that handsome duckbill spoiler. As we know, the new 2.4-liter boxer-4 makes 228 hp at 7,000 RPM and 184 lb-ft of torque at 3,700 RPM.

    It reaches peak torque 2,700 RPM sooner than the old engine and also makes 23 more hp and 28 lb-ft more torque than the previous generation. The engine’s reviled torque valley has also apparently been tuned out. All of which may explain why Morizo was so fond of the car.

    The video goes on to cover some of the new exterior details, the interior details, the new tech, and safety for the vehicle. It also features the perfect driving shots to get you excited about getting one of your own when it goes on sale later this year.
     
  16. cybermad

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    Pues a mi su estética me gusta más que los otros 2 GT86 anteriores :pompous:

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    Última edición: 4 Jun 2021
  17. cybermad

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    2022 Toyota GR 86



    Los cambios de manejo del cupé de tracción trasera Toyota GR 86 2 + 2 2022 vienen en forma de refuerzos en el bastidor delantero y trasero que aumentan la rigidez. También se agregaron salidas de aire exteriores funcionales para respaldar aún más la estabilidad de la dirección. Los detalles de reducción de peso, como los paneles de techo y los guardabarros de aluminio, también lo mantuvieron con un peso en vacío de poco más de 2.800 libras.

    El motor bóxer de 4 cilindros horizontalmente opuesto y aspiración natural de 2.4L trae la mejora de potencia, aumentando de 205 a 228 caballos de fuerza y de 156 a 184 lb.-ft. de torque en la versión manual. El aumento de potencia proviene de ajustes como un mayor tamaño del orificio, cambios en los sistemas de admisión y escape y la optimización de la tecnología de inyección dual Toyota D-4S. Los conductores podrán elegir entre transmisión manual (MT) o automática (AT) de 6 velocidades.

    De 0 a 60 veces se ha reducido de 7 a 6,1 segundos para el MT y de 8 a 6,6 segundos para el AT.

    Disponible en dos grados, GR 86 y GR 86 Premium, vendrá en siete opciones de color exterior, incluido el acertadamente llamado Track bRED. El grado premium viene equipado con un alerón trasero en forma de pico de pato, que agrega contornos dinámicos a la sensación deportiva del automóvil.

    La cabina tiene asientos delanteros mejorados con un diseño de cubo profundo y refuerzos laterales que mantienen al conductor y al pasajero apoyados durante las curvas serias. Los asientos GR 86 Premium están tapizados en Alcantara con detalles en cuero. Los puntos de contacto del conductor tapizados en cuero y los acentos plateados también agregan un toque inspirado en las carreras a la cabina.

    Las mejoras interiores adicionales incluyen una pantalla digital de tres modos, que ofrece diferentes diseños de información para los modos de conducción Normal, Sport o Track. Una pantalla táctil multimedia de 8 pulgadas con seis parlantes viene en el grado estándar, mientras que un sistema de ocho parlantes viene de serie en el grado Premium, y servicios conectados disponibles, compatibilidad con Apple CarPlay y Android Auto con emparejamiento NFC y Sirius-XM tres. La prueba mensual de All Access ofrece a los conductores su solución tecnológica.

    The 2022 Toyota GR 86 2+2 rear-wheel drive coupe’s handling changes come in the form of front- and rear-frame reinforcements that increase rigidity. Functional exterior air vents were also added to further support steering stability. Weight shaving details, such as aluminum roof panels and fenders, also kept it at a nimble curb weight of just over 2,800 lbs.
    The 2.4L naturally aspirated, horizontally opposed 4-cylinder boxer engine, brings the power upgrade – increasing from 205 to 228 horsepower and from 156 to 184 lb.-ft. of torque on the manual version. The power boost comes from tweaks like increased bore size, changes to the intake and exhaust systems, and optimization of the Toyota D-4S dual injection technology. Drivers will have the choice of a 6-speed manual (MT) or automatic transmission (AT).
    0 to 60 times have dropped from 7 to 6.1 seconds for the MT and from 8 to 6.6 seconds for the AT.
    Available in two grades, GR 86 and GR 86 Premium, it will come in seven exterior color choices, including the aptly named Track bRED. The premium grade comes equipped with a rear duckbill spoiler, adding dynamic contours to the car’s sporty feel.
    The cabin gets upgraded front seats with a deep bucket design and side bolsters that keep driver and passenger supported during serious cornering. GR 86 Premium grade seats are upholstered in Alcantara with leather accents. Leather-trimmed driver touchpoints and silver-colored accents also add a race-inspired touch to the cabin.
    Additional interior upgrades include a three-mode digital display, offering different information layouts for Normal, Sport or Track driving modes. An 8-inch Multimedia Touchscreen with six speakers comes on the standard grade, while an eight-speaker system comes standard on the Premium grade, and available Connected Services, Apple CarPlay & Android Auto compatibility with NFC pairing, and a Sirius-XM three-Month All Access trial brings drivers their tech fix.
     
  18. cybermad

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    2022 Toyota GR 86: First Look — Cars.com

    •4 jun 2021

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    Cars.com


    We get our first look at the redesigned 2022 Toyota GR 86.
     
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    2022 Toyota GR 86 Track Ride Along With Ken Gushi

    •4 jun 2021

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    Driven Car Reviews With Tom Voelk


    The 2022 Toyota GR 86 is so new, automotive writers haven’t been allowed to drive it. But how about a track ride along with drifting superstar Ken Gushi? Tom Voelk straps into the more powerful GR 86 for an awesome ride at Eagle’s Canyon Raceway in Texas.
     
  20. cybermad

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    *Hands On* 2022 Toyota GR86 + Hot Lap with PRO Drifter Ken Gushi

    •4 jun 2021

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    Kirk Kreifels


    The 2022 Toyota GR86 is ready to launch this year and it looks GREAT! Here's the first look and drive along with pro drifter, Ken Gushi.
     
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    2022 Toyota GR86: First Look (Up-Close Details)

    •2 jun 2021

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    Motor1


    Toyota's entry level sports car is back for its second generation, this time with a GR badge on its nose. The 2022 GR86 adds a little more power, but some other important touches to make it much more appealing than its predecessor.
     
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    All-new 2022 Toyota GR 86 is Quicker Than Ever: Here's Everything You Need to Know!

    •2 jun 2021

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    TFLnow


    All-new 2022 Toyota GR 86 is Quicker Than Ever: Here's Everything You Need to Know!
     
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    2022 Toyota GR 86: *Hands On* At Toyota's Headquarters – Redline: First Look

    •2 jun 2021

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    Redline Reviews



    A new sports car in an SUV world is a rare thing, but both Toyota and Subaru are introducing two later this year. The 2022#ToyotaGR86 replaces the old 86, which also replaced the old Scion FRS. It follows the same lightweight pure RWD formula as the original, but the new #GR86 is powered by an enlarged 2.4L F4 making nearly 30 more HP versus its predecessor. With the new GR badge, it promises to be the baby brother to the more expensive and more power Supra. Both the #SubaruBRZ and Toyota GR86 go on sale in the Fall of 2021.
     
  24. cybermad

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    Su primo el subi, por Jason Camisa...

    Subaru fixed the 2022 BRZ's torque problem, says math | Revelations with Jason Cammisa | Ep. 02

    •4 feb 2021

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    Hagerty



    A meses de la producción, ningún periodista ha conducido el Mk2 BRZ, pero hemos pasado algún tiempo con sus especificaciones. Y calculadora.
    La curva de torsión del BRZ cuenta una historia importante: ajustado al peso y al cambio, en casi todas las velocidades del motor, el BRZ 2022 tirará más fuerte que un Mazda MX-5 ND2 Miata de 181 hp, un automóvil que está casi universalmente aceptado que no necesita un motor. turbo.
    El problema con el viejo BRZ de 2.0 litros no era su par máximo, eran las rpm del motor escandalosamente altas requeridas para alcanzar ese pico; la caída de par en el rango de rpm diario; y el ruido aburrido que hacía el motor. El Mk2 BRZ y el Toyota GT86 resuelven eso con una nueva variante de motor FA24 y sonidos de motor falsos que llegan a través de los altavoces estéreo.
    Agregar un turbocompresor a nivel de fabricante significa una avalancha de costos en cascada. Si Subaru hubiera puesto un turbo en el BRZ 2022, probablemente seguiría los pasos de cualquier otro cupé deportivo y asequible: se volvería tan caro que se extinguiría.
    Toyota ya tiene un "coche deportivo" turboalimentado de cuatro cilindros y 50.000 dólares: el Supra básico. (Que tampoco es un Toyota). El BRZ está destinado a ser económico, y si Subaru rediseñara todo el automóvil para hacer frente al peso y el torque del turbo, probablemente costaría (y pesaría) tanto como el Supra. Y luego, como el F80 BMW M3 y el F82 M4, su manejo límite se vería comprometido.
    Observe cómo el experto periodista automotriz Jason Cammisa usa las matemáticas para demostrar que, incluso antes de que alguien conduzca el nuevo BRZ, sabemos que será más rápido que un Miata.

    Months away from production, no journalists have driven the Mk2 BRZ — but we've spent some time with its specs. And a calculator.
    The BRZ's torque curve tells an important story: adjusted for weight and gearing, at almost all engine speeds, the 2022 BRZ will pull harder than a 181-hp Mazda MX-5 ND2 Miata — a car that is almost universally agreed does not need a turbo.
    The problem with the old, 2.0-liter BRZ wasn't its peak torque — it was the outrageously high engine rpm required to hit that peak; the torque dip in the everyday rpm range; and the uninspiring noise the engine made. The Mk2 BRZ and Toyota GT86 solve that with a new FA24 engine variant — and fake engine sounds coming through the stereo speakers.
    Adding a turbocharger at the manufacturer level means a cascading avalanche of cost. Had Subaru put a turbo on the 2022 BRZ, it would likely follow in the footsteps of every other affordable, sporty coupe: it would become so expensive that it would die off.
    Toyota already has a $50,000, turbocharged four-cylinder "sports car" — the base Supra. (Which is also not a Toyota.) The BRZ is meant to be inexpensive, and if Subaru reengineered the whole car to cope with the turbo's weight and torque, it would likely cost (and weigh) as much as the Supra. And then, like the F80 BMW M3 and F82 M4, its limit handling would be compromised.
    Watch as techy automotive journalist Jason Cammisa uses math to demonstrate that — before anyone's even driven the new BRZ — we know it'll be quicker than a Miata.
     
  25. cybermad

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    2022 Toyota GR 86 Walkaround

    •4 jun 2021
     
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    NEW Toyota GR86 FIRST LOOK: Keeps it Simple.

    •3 jun 2021

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    Roadshow


    Some thoughtful upgrades bring Toyota’s analog sports coupe up to date without forgetting its simple, solid roots.
     
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    2022 Toyota GR 86 In Person First Look

    •2 jun 2021

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    Alex on Autos


    Baby's First Track Car 2.0 is here! Toyota pulled the sheet off the N. American version of the Subaru-Toyota collaboration today. There's more power, more refinement, and a snazzier interior on offer but the basics of the 86 (AKA FR-S and BRZ) remains the same, it's a lightweight, naturally aspirated, rear wheel drive daily driver that'll be sure to be a blast on your local autocross course. If you want a turbo, sorry, you'll have to buy a Supra.
     
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    Up Close with the NEW 2022 TOYOTA GR 86-Entry Level Sports Car
     
  29. cybermad

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    2022 Toyota GR 86 Reveal & Overview - First Look, Interior, Exterior, Driving
    3 jun 2021

    Toyota GR86 2022 Interior and Exterior Review, no words, just video.
     
  30. cybermad

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    2022 Limited Edition Toyota Supra A-91CF and All-New 2022 GR 86 Reveals

    •3 jun 2021

    From Toyota HQ Plano, TX
     

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