Eso dicen en Car & Driver Next-Gen Mazda 6 Switching to RWD Layout, Inline-Six Power Slated to arrive in 2022, the new mid-size sedan will kick Mazda's upmarket ambitions into high gear. BY JARED GALL APR 13, 2020 ILLUSTRATION BY BEN SUMMERELL-YOUDE/FOX SYNDICATIONCAR AND DRIVER The next-generation Mazda 6 will adopt a new platform with a longitudinal engine layout and rear-wheel drive. A Skyactiv-X inline-six engine with a 48-volt hybrid system is rumored to be under the hood. The new 6 should be on sale by the end of 2022. This story originally appeared in the May 2020 issue of Car and Driver as part of our 25 Cars Worth Waiting For package. Our sneak preview of the most exciting cars coming in the next few years draws on knowledge from leaked product-development plans, spy photos, and loose-lipped insiders mixed in with information that has already been officially released. The reporting for this story was completed in February and early March, before the auto industry began feeling major effects of the coronavirus pandemic. As many automakers are now delaying or pausing development programs, the debut and on-sale dates reported here may change. Mazda's recent upmarket ambitions had us worried. The mid-luxury market stopped being friendly about 40 years ago. (How's Oldsmobile doing these days?) But just when we thought Mazda had truly lost the plot, the company looks ready to redeem itself. Most automakers competing in the middle ground dress up mainstream mechanical bits in browner leather and offer sheetmetal shaped by a more pretentious designer. Bucking that trend, Mazda plans to adopt the blueprint of a full luxury model and hang a lower price on it. The next-generation 6, which should be on sale by the end of 2022, is set to get a full Bavarian, transitioning to a longitudinal-engine platform with rear-wheel drive and an inline-six. That engine won't just be a new layout for Mazda. It will incorporate the company's Skyactiv-X sort-of-compression-ignition gasoline technology as well as a 48-volt hybrid system. We've seen numbers approaching 350 horsepower thrown around. If that sounds like an unrealistic R&D load for a company Mazda's size, well, yeah, it is. However, Mazda has lately been deepening its ties with Toyota, which may adopt the six-cylinder Skyactiv-X for the next-generation Lexus IS and RC. With Toyota's budget, Mazda engineers could probably welcome Elon Musk to Mars with a locally sourced shrimp buffet. You already have a pretty good idea of what this car will look like. Reflect on Mazda's Vision Coupe concept, which debuted at the 2017 Tokyo auto show. That long-hood, short-deck showpiece was clearly projecting rear-drive intent, cloaked in an evolution of Mazda's seductive styling language with softened lines and subtler forms. There's even a chance that Mazda will mimic Lexus and put the inline-six into both four- and two-door bodies. Rewind two years prior to the Vision Coupe and you get the RX-Vision, a Mazda sports-car concept with a hood way longer than necessary for the Wankel rotary the company was imagining at the time. Few things cement an upmarket image better than a rear-drive sports coupe. But a rear-drive sports sedan is a fine start, too. https://www.caranddriver.com/news/a32109038/mazda-6-rwd-confirmed-2022/
Yo creo que, debajo de todo prototipo debería rezar lo siguiente: "Mírelo bien porque, cualquier parecido que tenga con el que saquemos de verdad, será pura coincidencia" Si sacaran este coche así tal cual y a un precio que no se vaya por las nubes, revientan el mercado... Pienso yo
¿No será que va a compartir plataforma con algún BMW? Últimamente se están viendo varios modelos nacidos de pactos curiosos entre BMW y Toyota, por ejemplo
Me parece bien. Pero para mi gusto, ya lo bordarian si le pusiesen trasera y L6 al mazda 3 tambien. Seria el único compacto con esa configuración, después de lo que BMW ha hecho con la serie 1. Un elemento aún más diferenciador.
Sería una noticia cojonuda y una bomba en el mercado. La configuración del modelo me la creo, y la veo muy posible porque Mazda no se suele desviar mucho de lo que anuncia. En cuanto al ejercicio de diseño que aparece en el segundo post no será así, ya hace tiempo fué presentado como la línea donde se basarian los siguientes modelos y si la memoria no me engaña lo enseñaron ya cuando salió el último Mazda 3.
Pues viniendo de Mazda, me lo creo. No será tan guapo como ese pero me vale con que sea trasera y tenga una gama de motores algo interesante.
Pregunta: Cuánta gente del público objetivo del Serie 1, se lo compraba por ser un BMW de acceso a la marca CON tracción trasera, y cuánta se lo compraba simplemente por ser un BMW?
No se cual sería el porcentaje, seguramente bajo. Pero que era un hecho diferenciador, y era la única opción para gente que buscaba algo así en un compacto, eso sí está claro. Ahora, quien busque un compacto trasera nuevo, no tiene ninguna opción. Si mazda sacase el 3 trasera, si que habría una, disponible para quien quisiese cogerla.
Los de Mazda son los únicos lo suficientemente cabezotas como para hacer eso. Son especialistas en ir al revés de todo el mundo y lograr buenos resultados. Yo me creo bastante esta información porque había muhca información veraz sobre que trebajaban en un L6. La lógica dice que un motor de 6 cilindros en línea se monte en posición longitudinal y el Mazda 6 es el más adecuado a esta disposición. A ver cuándo sale, pero tengo ganas de ver lo que sacan. Y ya si eso llegara al 3, me quito el sombrero.
Una pena no tener una Mazda española. Porque son cabezotas y usan soluciones a contracorriente que de momento parecen funcionarles y el producto parece de calidad general alta y buena satisfacción por parte de los usuarios.
La gente de Mazda esta sabiendo hacer bien las cosas, estan haciendo suv muy atractivos , sin dejar de lado las berlinas y los deportivos ,y ademas que estan apostando por una nueva generacion de motores que estan teniendo muy buena acogida y buenos resultados.
Y ni te cuento los antiguos. Un familiar tiene un Xedos9 V6 de ciclo Miller y es una maravilla, de acabados, de calidad y de motor. Como este: Luego a partir del 2003, cuando cambiaron el anagrama bajaron un poco en calidad, pero aun así siempre ha sido una gran marca.