Powering the MINI Cooper SE is a 135 kW (184 hp) electric motor that also makes 200 lb-ft of torque. That’s about as much as a BMW i3, which isn’t surprising considering how much of their powertrains are shared. The major difference between the i3 and the Cooper SE is the drivetrain. The BMW i3 powers its rear wheels and the Cooper SE powers its fronts. That will give it a typical MINI feel, just one with far more instant torque than ever before. According to MINI, the Cooper SE can scoot from 0-100 km/h (62 mph) in 7.3 seconds. That’s not blistering but it’s not bad, either. It’s also the exact same quoted time as the standard MINI Cooper. So it’s decently quick. More importantly, it will feel quicker than that, especially in the city. It’s 0-60 km/h (37 mph) is rated at 3.9 seconds. So it has good short area quickness. Though, it’s not a deep threat, with only a 150 km/h (93 mph) top speed. No matter, though, the MINI Cooper SE is designed to be a fun, urban city car. Not an Autobahn blitzer. More important that speed is its agility. To be a proper MINI, the Cooper SE needs to be fun in the twisties and nippy around town. Thanks to that punchy electric drivetrain, a 30mm lower center of gravity than the standard car and classic MINI steering, the Cooper SE should be a proper riot to drive. It also gets an advanced to traction control system, dubbed DSC like all other BMWs, and it’s been designed to handle the electric torque of the new MINI. There will be four driving modes for customers to choose from; Sport, Mid, Green and Green+. The names are rather self-explanatory. Green+ is the most extreme fuel saver, as it slows down certain functions, like air conditioning or heat. The T-shaped battery in the belly of the Cooper SE is just 32.6 kWh, which isn’t huge. However, it’s enough to give the Cooper SE a max range of 235 km – 270 km (145 – 168 miles). That may not be a ton of range, and it’s barely any better than the nearly ancient i3’s but it’s enough to be usable everyday. Plus, the MINI Cooper SE is an urban city-crawler, not some long-distance GT car. The positive about having a small battery is charge time. Charging at 11 kW, the MINI Cooper SE can go from near flat to 80 percent in two and half hours. On a DC fast charger at 50 kW, it can do that in just 35 minutes. For drivers who want a bit more range added back into the battery, MINI Cooper SE customers can vary the amount of regenerative braking, optimizing their fuel savings. As-standard, the MINI Cooper SE comes with two-zone climate control, navigation and a ton of interesting color options. So you don’t have to spend a fortune to get one in a fun color. However, this new electric MINI won’t be as cheap as it gasoline counterparts.
MINI Cooper SE (2020) | Información general Mario Garcés (@mgarces83) La versión Cooper SE del MINI tiene tres puertas y dispone de un sistema de impulsión eléctrico, formado por un motor de 184 caballos que mueve las ruedas delanteras y una batería de litio de 28,9 kWh útiles. Tiene una autonomía homologada de 230 km y el mismo volumen de maletero (211 l) que el resto de la gama MINI, dado que la batería va alojada bajo el piso del habitáculo. Cuando esté disponible, a partir del primer cuatrimestre de 2020, será una alternativa al Opel Corsa-e (136 CV), al Peugeot e-208 (136 CV) o al futuro Honda e(150 CV), aunque son todos menos potentes. Actualmente la lista de alternativas es más pequeña y los modelos de tamaño parecido como el ZOE tienen mucha menos potencia y son, previsiblemente, más baratos. Por fuera es fácil distinguirlo del resto de la gama porque tiene aditamentos específicos, como los anagramas de la versión y una línea decorativa amarilla en la parrilla (las carcasas de los retrovisores son grises de serie y amarillas en opción); los paragolpes exclusivos (el trasero sin salidas de escape), la parrilla cerrada, el alerón y las llantas (disponibles en 16 y 17 pulgadas de diámetro, también con adornos amarillos). Algunos cambios están destinados a disminuir la resistencia aerodinámica, como la parte baja de la carrocería con más superficie carenada que otros MINI y el difusor posterior optimizado. La batería puede ser recargada en cargadores rápidos a una potencia máxima de 50 kW. Como no tiene un tamaño muy grande, según MINI se puede llegar hasta el 80 % de su capacidad (partiendo de un nivel muy bajo de carga) en unos 35 minutos. Tiene una capacidad bruta de 32,6 kWh y forma de T para adaptarse al hueco que hay entre el túnel central y la parte baja de los asientos traseros. Las celdas son de iones de litio, agrupadas en 12 módulos. Si la recarga se hace a potencia media, de 11 kW, se llega al 80 % en dos horas y media y al 100 % en tres horas y media. En el equipo de serie está incluido un cable de recarga para un enchufe doméstico (hasta 3 kW). Otro cable para tomas trifásicas se puede adquirir en opción. Dado que las baterías ocupan parte del suelo del coche y restan altura libre por debajo, la suspensión eleva la carrocería del MINI Cooper SE en 18 mm respecto a un Cooper S (ficha técnica comparativa). Pese a ello, MINI asegura que el centro de gravedad está situado al menos 30 milímetros más bajo que el del MINI Cooper S, algo normal en coches eléctricos porque el peso de las baterías está concentrado en una zona muy baja. La toma de carga está situada en el mismo lugar que la boca de llenado en las versiones con motor térmico, sobre la rueda trasera derecha (imagen). Admite dos tipos de conector, Tipo 2 (Mennekes) y CCS. El sistema de regeneración eléctrica en retención admite dos modos de recuperación. Uno de ellos permite circular usando sólo el acelerador, ya que al levantar el pie, se activa la frenada hasta el punto de poder detener el coche. Por defecto, al arrancar, se activa el modo de recuperación más potente, aunque el conductor puede modificarlo a través de un selector que hay junto al botón de encendido, hasta el nivel de dejar que el coche avance por inercia si levanta el pie del acelerador. En los demás modos también se puede avanzar por inercia, pero hay que hacerlo modulando el uso del acelerador hasta un punto intermedio de su recorrido. Mediante otro botón, se puede elegir entre cuatro modos de conducción: Sport, MID, Green y Green+. En el modo Green+, para aumentar la autonomía eléctrica se limita la potencia y se desactivan algunas funciones de confort como la calefacción, el aire acondicionado o los asientos calefactados. Las prestaciones son acordes a su potencia en cuanto a aceleración, porque puede pasar de 0 a 100 km/h en 7,3 s; bajas en cuanto a velocidad máxima, como suele ocurrir con muchos coches eléctricos, dado que sólo alcanza 150 km/h. Una particularidad que MINI destaca es que el control electrónico de estabilidad tiene un ajuste específico, diferente al de otras versiones, ya que el módulo de control está alojado dentro del sistema propulsor y no externamente, lo que hace que gestione de forma más precisa la capacidad de tracción disponible. El equipamiento de serie de esta versión incluye luces LED, climatizador de dos zonas, calefacción programable (se puede activar sin arrancar el coche gracias a que dispone de bomba de calor auxiliar, como muchos coches eléctricos; también se puede activar el aire acondicionado a distancia, desde un móvil, con la aplicación MINI Connected) y el navegador Connected Navigation. La instrumentación está formada por una pantalla de 5,5 pulgadas (imagen). La interfaz cambia de color según el modo de conducción elegido o según el estado de la carga (naranja al inicio del proceso, amarillo durante la recarga, verde cuando la batería está llena y rojo si hay un error en la carga; también hay un piloto que muestra los mismos colores en la toma eléctrica). Unos menús adicionales muestran información sobre el sistema eléctrico, los asistentes a la conducción, el sistema multimedia o las posibles advertencias sobre mantenimiento. El habitáculo cuenta con detalles exclusivos para el Cooper SE, como la palanca selectora de marchas o el freno de estacionamiento, que se activa mediante un pulsador. Hay diversos paquetes de personalización y una lista de accesorios muy extensa, como es habitual en MINI. La tapicería de serie es de tela, aunque hay varios tipos de cuero disponibles. El sistema multimedia de serie se maneja a través de una pantalla de 6,5 pulgadas, cuenta con conexión a una red de datos y dispone de funciones específicas para el navegador, como la indicación del radio de acción de que dispone el coche según su nivel de carga o la ubicación de puntos de recarga. Está equipado con Apple CarPlay. Opcionalmente se puede pedir con el sistema Connected Navigation Plus, que conlleva una pantalla de 8,8 pulgadas y una superficie de recarga inalámbrica para móviles MINI dice que la plataforma estaba preparada desde el principio para una versión 100 % eléctrica. El motor, la unidad de gestión y la transmisión van colocados bajo el capó, dentro de una estructura tubular. La diferencia de peso con un MINI Cooper S con cambio automático es de 145 kg. https://www.km77.com/coches/mini/mini/2018/3-puertas/cooper-se/informacion
Es precioso eso si, pero hoy en dia, ofrecer unos escasos 230 kms teoricos de autonomia para un electrico 100%, es un atraso, teniendo ya otros vehiculos, seguramente mas baratos, con 400 kms, vease kia Niro por ejemplo...ro, es lo que hay....
Es un coche para ciudad. Yo la autonomía la veo suficiente. Lo que no veo tan bien es el precio, pero un Mini de combustion no es mucho mas económico y quizá no sea mala opción este electrico, seguro que el sobreprecio que pagas lo recuperas entre el menor coste por km y el precio de reventa cuando toque cambiarlo.
Es carillo, pero claro...es un Mini: y el Cooper S 170 Cv se me puso 2007 en casi 25000 con tontadas que este lleva de serie, y era manual.... Mejor con neumáticos convencionales este Mini, por ejemplo, aunque es bastante menos snob técnicamente que un i3,,, Esta en el lñimite de lo admisible para mi a diario, baterias cargables en 8 horas en enchufe doméstico a 3kWh/h. De momento no necesito ese 50% más de autonomía, si no... me pido el comodín de @GOLDAR
Te lo digo desde la experiencia, tengo un electrico con similar automia y si quieres hacerte un viaje periurbano, la angustia hace presencia. Haciendolo de cero como lo han hecho, ponerle 300 kms habria sido un acierto.
Pues estoy un poco decepcionado con la autonomía porque yo le daría un uso más extraurbano y claro, mis viajes al trabajo serían de unos 65 Km ida y otros tantos vuelta. Si a eso le sumamos que voy “ligero” tanto en un sentido como en otro... Hombre, el coche llega con esa autonomía pero bueno, no sé, me parece un poco justa para cuando tenga que hacer algo más ese día. No obstante, tenía unas ganas enormes de ver un mini 100% eléctrico.
esos 230 km homologados... en cuanto se convierten en reales?? de verdad quieren que nos pasemos a eléctrico con "esto" que estan sacando?? Y ojo, que el mini me encanta... pero +-200 kms de autonomía?? menudo chiste.
Una autonomía un tanto baja pero aún así yo creo que está muy bien. Las llantas horribles pero por lo menos parece un coche, cosa que en el mercado de eléctricos no es muy común.
Estaba mirando uno de los videos que habéis colgado, más concretamente el del exterior. Aparecen los faros delanteros y veo que lleva ópticas LED y digo: "mira, qué bien llevar una buena iluminación para poder ver claramente en la oscuridad de la noche cerrada, circulando por una carretera o autovía..." Después me he dicho: "pero si dicen que esa autonomía es suficiente porque tiene un enfoque urbano, ¿para qué hace falta tanta luz autodireccional, LED, etc., si las ciudades suelen estar bien iluminas? ¿No bastaría con Xenón para que te vean a ti y no tanto sistemas de adecuación a la iluminación de la vía, tipo no deslumbrar a los que van delante mientras llevas todo el rato las largas y todas esas tecnologías del demonio? Bueno, no critico que le metan todo lo mejor y más por el precio que lleva, pero que lo veo más como un efecto de marketing que como utilidad real. Por cierto, las llantas a mi me gustan
Coincido con lo referente a la autonomía, me parece muy poco recorrido. Eso si, el interior y la zona del cuadro tiene una pinta tremendamente agradable a la vista.
Teniendo el i3, no le veo demasiado sentido a este otro modelo.... no veo qué aporta a la gama, salvo el poder decir que también hay un Mini eléctrico. Yo me pillaría el i3 cada vez.
Yo creo que si. El I3 no vamos a decir que sea muy bonito. Para los que no nos gusta el I3 el MINI es una buena opción
No, lo que pasa es que me creo más los datos de km77 que los de la nota de prensa https://www.km77.com/coches/mini/mini/2018/3-puertas/cooper-se/cooper-se/datos Consumo combinado 15,5 kWh/100 km Autonomia eléctrica 230 km https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0298292EN/the-new-mini-cooper-se?language=en The spontaneous power delivery of its 135 kW/184 hp motor, the brand-specific front-wheel drive, and the innovative driving dynamics system with wheel slip limiting close to the actuator, give the new MINI Cooper SE a particularly intense and unmistakable agility, known as the go-kart feeling. Its model-specific lithium-ion battery enables a range of 235 to 270 kilometres* Y cuando después de la kilométrica nota de prensa buscas el asterisco... * All details of power consumption, CO2 emissions and range are provisional figures. The information has already been calculated based on the new WLTP test cycle and adapted to NEDC for comparison purposes. The figures for fuel consumption, CO2 emissions, power consumption and range are measured using the methods required according to Regulation (EC) 2007/715 as amended. The information is based on a vehicle with basic equipment in Germany; ranges take into account differences in wheel and tyre size selected as well as optional equipment and can change during configuration. The information has already been calculated based on the new WLTP test cycle and adapted to NEDC for comparison purposes. In these vehicles, different figures than those published here may apply for the assessment of taxes and other vehicle-related duties which are (also) based on CO2 emissions. For further details of the official fuel consumption figures and the official specific CO2 emissions of new cars, please refer to the "Manual on the fuel consumption, CO2 emissions and power consumption of new cars" available free of charge at all sales outlets, from Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen and at https://www.dat.de/co2/.
@Gus , y los 230 km de autonomía son generosos, ya va diciendo Oliver Zipse, que probablemente sustituirá al masca Harald Krueger, que de 200 km a 232 km "It's an urban car and 140 miles is exactly on the sweet spot. There are not so many electric cars in that price range," The car will have a range of 200 km (124 miles) to 232 km (140 miles) under Europe's WLTP test regime. It uses a 32.6 kilowatt-hour battery pack. https://europe.autonews.com/automakers/mini-expects-strong-demand-first-ev Mini expects strong demand for first EV VIEW GALLERY 12 PHOTOS OXFORD -- Mini said it expects strong demand for its first full-electric car, the Mini Electric, as customers increasingly choose battery-powered cars that are emissions free. "We are entering an era in which electric cars will become a normal choice for our customers," BMW's production chief, Oliver Zipse, said at a press event at Mini's home production plant here. According to reports, Zipse is the frontrunner to become BMW's new CEO after current boss Harald Krueger said last week that he will step down. BMW said about 20,000 potential customers have already expressed an interest in the Mini Electric. The car will have a range of 200 km (124 miles) to 232 km (140 miles) under Europe's WLTP test regime. It uses a 32.6 kilowatt-hour battery pack. Mini said performance has been prioritized over range. The Mini Electric will accelerate from 0-100 kph (62 mph) in 7.3 seconds. Top speed is limited to 150 kph (93 mph). Maximum power is 184 hp. The Mini Electric is based on the three-door Mini hatchback. It has the same 211 liters of trunk space as the combustion engine car, rising to 731 liters with the rear seats folded down. The first electric Mini was built in 2008 on a trial basis. It was a two-seater because of its large battery pack. The Mini Electric seats five. The Mini Electric weighs 1,365 kg (3009 pounds), which Mini says is 145 kg heavier than the Mini Cooper S three-door combustion engine car with automatic transmission. The center of gravity is 30 mm lower than the combustion engine car, helping with the vehicle dynamics. 'Affordable' pricing The battery pack is fitted into the space vacated by the exhaust pipe and the fuel tank, meaning the body shell and chassis is largely similar to the conventional Mini. The battery pack is built in BMW’s plant Dingolfing, Germany, using pouch-style lithium ion battery cells supplied by CATL in China. The electric motor is adapted from the one in the BMW i3 and fits under the hood using the same engine mounts as the combustion unit, saving BMW money in development. The Mini Electric comes with home and public charging cables. It can be recharged to 80 percent capacity in 35 minutes from a 50 kW fast-charging station. Mini said it has priced the car to be widely affordable, with monthly leasing rates starting at 299 pounds in the UK. Prices to buy the car in the UK will be from 24,400 to 30,400 pounds including a government plug-in car grant. In Germany, the Mini Electric will start at 32,000 euros. Prices for the U.S., where it will be called the Mini Cooper SE, were not disclosed. Zipse defended the relatively short range of the Mini Electric, saying that giving it a bigger battery to boost range would have made it too expensive. "It's an urban car and 140 miles is exactly on the sweet spot. There are not so many electric cars in that price range," Zipse said. The Nissan Leaf with a 40 kWh battery packs starts at 27,995 pounds in the UK including a government incentive. The Mini Electric logo appears on the car's rear. Brexit threat Production of the Mini Electric will begin late this year at the Oxford plant, with the first deliveries arriving in March next year. Output of the new Mini could come at about the same time as a no-deal Brexiton Oct. 31 if Britain leaves the European Union without an agreement, leading to potential tariffs, additional bureaucracy and disruption to production. BMW built just over 230,000 cars in Oxford last year, accounting for 15 percent of Britain's total automotive output. BMW has previously warned that it could move some production of engines and vehicles out of Britain if there is a disorderly Brexit, an option neither Boris Johnson nor Jeremy Hunt, the two candidate vying to replace Prime Minister Theresa May, have ruled out. The Mini Electric is BMW’s second all-electric car after the BMW i3 city car, which was unveiled in 2013. Disappointing sales for the model meant the electric car buzz stayed around Tesla, whose Model 3, priced from 44,500 eurosin Germany, went on sale in Europe in February and can drive as far as 409 km on a single charge. Inside the Mini Electric the main difference compared to the standard car is the inclusion of a ‘free-floating’ digital screen behind the steering wheel that replaces analogue dials. Information shown on the screen includes power use and the current state of battery charge. There is is a 6.5-inch touchscreen on the central instrument panel. Low sales Automakers are facing the difficult task of developing a costly electric model lineup while demand remains hard to predict. Battery-car sales in Europe rose 48 percent last year, but at just over 200,000 vehicles, they made up a fraction of the 15.6 million new car registrations. The high cost of batteries also makes electric cars far less profitable to manufacture than combustion-engine vehicles. BMW is planning to have a dozen battery models in its stable by 2023, with an electric version of its X3 SUV up next in 2020. The carmaker is taking a cautious approach to the market by producing the cars at the same plants that make combustion vehicles. This will help it meet tougher regulation on emissions while at the same time allow flexibility to adjust production. For the moment, electric cars are relatively expensive and some customers are put off by patchy charging infrastructure. Reuters and Bloomberg contributed to this report
Este coche encajaría perfectamente en mi casa, al igual que el i3. Si no hay algo así en el garaje es sencillamente por el precio que tienen. Esa tarea como segundo coche, de momento, la cumple una humilde pero simpática pelotilla italiana.
Y con suerte para 2022, desde China el Mini Rocketman, este si que está guapo Mini Rocketman Electric Will See Production In 2022 It required 11 years to happen, but, since the style never looks old… A common joke these days is that a Mini can be anything but mini. Market demands made the model grow, receive two additional doors, become a coupé, a roadster, and even SUVs. The mini part of Mini was missing until the Rocketman concept appeared in 2011. But the business case never made sense until now. According to Autocar, the car will be put for sale, but only in 2022. In the article written by Greg Kable – the man behind the uncovered pictures of the new VW ID.3 – we get to know that what changed was a new partner for BMW: Great Wall. The German carmaker made a joint-venture with the Chinese company exactly one year ago this Wednesday (10) – call that a coincidence. Named Spotlight Automotive, the joint-venture has the goal of producing Mini electric vehicles in China. We just did not imagine the new tiny Mini was among them at that time. The production Rocketman will be mostly based on Ora R1’s electric platform. The Chinese electric car is 137.6 inches (3.50 m) long, 65.4 in (1.66 m) wide, 61.4 in (1.56 m) tall and has a 97.4 in (2.48 m) wheelbase, more or less the same dimensions the Rocketman presented. If the R1 is a good reference for us to anticipate what the mini Mini will offer, it will probably offer a 33 kWh battery pack that offers an NEDC range of 194 miles. More than the recently released Mini Cooper SE, which has a 32.6 kWh pack that provides a 167.7 mi NEDC range. At best. The Ora R1 is an affordable little electric car that seats four people and reaches a top speed of 64 mph. We can expect the Rocketman – or whatever another name Mini chooses for it – will be faster and more expensive. And perhaps to offer the unusual three-seating arrangement of the concept. The little Mini will be produced solely in China – more precisely in Zhangjiagang, Jiangsu province – and exported to the whole world.
Mini Rocketman resurrected as compact electric car Compact city car to be produced in China in a joint venture with Great Wall Motors Rocketman was initially revealed in 2011 by Greg Kable 10 July 2019 Mini's parent company BMW has given the green light to a heavily reworked electric-powered production version of the Rocketman - the British company’s ultra-compact urban-based concept, first displayed in 2011. Set to be launched in 2022, the three-door hatchback is planned to be an electric powered entry-level model within a realigned Mini line-up, with production set to take place at Spotlight Automotive - a newly established joint venture operation run by BMW and its partner Great Wall Motors in Jiangsu, China. “We’re advancing plans for a model along the lines of the Rocketman. It’s a car we have been looking at for a long time, but to build it profitably at the price point we think customers are prepared to pay, you need a joint venture partner to share costs. Great Wall Motors has provided that opportunity with a shared electric car platform that will be used by Mini,” a senior BMW official revealed to Autocar. Designed by a team working under the guidance of former Mini design director Anders Warming, the original 3419mm-long Rocketman was conceived to extend the Mini line-up into the city car segment, as a rival to the likes of the Smart Forfour. But despite a favourable response from potential buyers, its development was halted when talks broke down between BMW and Peugeoton a possible platform and engine sharing deal. Through its joint venture with Great Wall Motors, BMW has reignited plans for the entry-level Mini model, which is planned to be produced exclusively in a joint venture factory in China for global markets, including the UK. But while the original Rocketman was planned around a range of three-cylinder petrol and diesel engines, the Mini model being developed by Spotlight Automotive is set to use electric power exclusively, as part of the German car maker’s plans to launch 25 plug-in hybrid and pure electric models by the end of 2023. It is planned to compliment Mini’s first ever electric model, the upcoming Cooper SE, in an expanded line-up. Nothing has been made official at this stage, though the production version of the Rocketman is expected to share its underpinnings and key elements of its electric driveline with the Ora R1 – a compact hatchback launched by Great Wall Motors’ new Ora electric vehicle sub-brand in 2018. At 3495mm in length, 1669mm in width and 1530mm in height, the R1 is similar in dimensions to the 2011 Rocketman concept. It is powered by a front-mounted electric motor developing 47bhp and 92lb ft of torque. Energy is provided by a standard 30.7kWh or optional 33kWh lithium-ion battery, providing the price leading Ora model with an official range of 310km and 351km respectively. News of Mini’s move to build a production version of the Rocketman in China comes close on the heels of Mercedes-Benz’s decision to sell 50 per cent of its Smart city car division to Chinese car maker Geely, which intends to develop a whole new generation of urban-based Smart models. https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mini-rocketman-resurrected-compact-electric-car
Si se ajusta al prototipo, claro. Para el 2022 ya no tendré ganas de tanto coche. c**o, es que pasan los años y al final ve uno que se muere de viejo antes