The World's Best-Sounding Drag Race: Lexus LFA vs Porsche Carrera GT vs Audi RS3 — w/ Jason Cammisa 6 oct 2022 Hagerty The best-sounding cars of all time have inline-5s and V-10s, and so we lined up the 2023 Audi RS3 with the Lexus LFA and a Porsche Carrera GT! First, Jason races the new Audi RS3 against an S3 to show how much quicker the 5-cylinder Audi is than its 4-cylinder brother. The RS3 has the world's only remaining 5-cylinder engine, so Jason raced it against the first-ever production gasoline 5-cylinder — in its semifinal form in a 1991 Audi 200 20V Quattro. Then it's time for a rev-off argument with Randy Pobst in a Porsche Carrera GT. Plus, an objective measurement of which is louder: CGT or LFA? With special thanks to 034 Motorsport for bringing out their Audi S4! Chapters: 0:00 Five-cylinders, V-10s, and V-20s! 1:02 Drag Race: Audi RS3 vs Audi S3 2:20 Drag Race and 0-60 analysis: RS3 and S3 2:50 All About the 5-Cylinder Engine with Randy Pobst 4:16 RS3 vs Audi 200 20V Quattro vs Lexus LFA 1/4-mile drag race 4:55 Drag Race Walkback Analysis — LFA vs RS3 vs 200 20vt Quattro, 0-60 and 1/4-mile 6:52 Why 5-cylinder engines sound different - a perfect fifth! 7:38 Which is louder? Lexus LFA or Carrera GT? 8:12 Lexus LFA vs Porsche Carrera GT 1/4-mile drag race intro 8:23 LFA vs CGT rev-off "argument" 8:57 Headline drag race! CGT vs LFA 9:36 Drag Race Discussion 11:02 The Perfect Fifth Eargasm 11:37 Hagerty Driver's Club & "Ask Hagerty."
Sí solo valoramos el sonido sí, me quedo con el Lexus. Para todo lo demás me quedo con el Carrera GT, que al final es el que compraría si pudiera pagarlo.
A mí el Carrera GT me parece insuperable en cuanto a sonido, aunque seguido bien de cerca por ese Lexus.
Aunque hablemos del precioso sonido del Lexus, en conjunto seguro que no tiene nada que hacer contra uno de mis coches favoritos de la historia. Para mi gusto, claro.
A mi me gusta mucho más el sonido del Carrera GT, también el motor, cambio, chasis, carrocería, aerodinámica, prestaciones, la estética del Carrera GT, todo y encima se le quita el techo ... después de casi 20 años sigue siendo mi sueño automovilístico más húmedo