Peazo frutero Se lo ha dicho a Cris Harris el director de McLaren desde 1994 a 1998, que le pusieron el V12 a un M5 E334 touring y lo usaron de mula de pruebas, que el mismo lo condujo y que BMW lo tiene guardado en su garaje secreto con los prototipos, que ya hemos visto por aquí https://www.bmwfaq.org/threads/el-almacen-quot-secreto-quot-de-bmw-motorsport.497862/ https://www.motorauthority.com/news...w-e34-m5-wagon-with-a-mclaren-f1-engine-in-it There's a secret BMW E34 M5 Wagon with a McLaren F1 engine in it Before the mighty 6.1-liter V-12 developed for the McLaren F1 made its way to the supercar, it was proven in a peculiar prototype vehicle: a BMW E34 M5 wagon. BMW built and tested a one-off M5 wagon prototype with the 6.1-liter V-12, and BMW still has the car, too. The Collecting Carspodcast, which "Top Gear" presenter Chris Harris hosts, spoke with David Clark last month, who was director of McLaren road and race cars from 1994-1998. He revealed the story of the BMW M5 wagon as the test vehicle for the massive V-12 and said he's also driven the car. "It's an outrageous thing," Clark said of the V-12-powered M5 wagon. We can only imagine, but a 627 horsepower M5 wagon with 479 pound-feet of torque sounds marvelous. Although those aren't gobsmaking numbers by today's standards, recall that the M5 made 311 hp at the time and 266 lb-ft of torque. Clark added the M5 wagon prototype still resides at BMW as part of a secret collection of prototypes. However, the public has never seen the car. Perhaps with Clark's comments out in the open, BMW will be more open about showing the incredible car off. Although Clark has nothing but love for the 6.1-liter V-12 and the F1 itself, the program, he said, was not a cash cow. In fact, he was ordered to find a way out of the engine deal with BMW after the F1's launch. BMW was supposed to supply 350 engines, but McLaren only built 106 cars. Today, there's nothing quite like the F1, but that will soon change. Gordon Murray, the instrumental design figure behind the F1, plans to introduce a successor the beloved supercar. The supercar will house a V-12 and even a manual transmission. Murray said the car is the last chance for companies to build something in the spirit of the original F1 as emissions and regulations start to squeeze more traditional supercars out of production.
Ya te digo, un precioso frutero bifaro con ese V12 tiene que ser orgásmico, lo cambio a pelo por mi E46
Madre mía Como para que te vacilen los niñatos en los semáforos........ Tiene que temblar el asfalto.
A ver si ahora que ha salido a la luz esto, los de BMW nos enseñan como han metido en el frutero esta fontanería
Anda yaaaaa...con lo bien que van los 1.7 de 4 cilindros. Con lo que te ahorras en gasola te podías comprar un....un.... na mierda pinchà en un palo
El mundo del automóvil es raro... tener eso "oculto".... en ve zde enseñarlo orgullosamente. Lo cito por j*der
Claro c**o, que ande un mínimo Desde luego, estar en un semáforo con ese chisme, con tus peques en las sillitas, y salir medio fuerte haciendo patinar un pelín el embrague, tiene que dejar al personal ojiplático y orejoso a la vez
Y a los chiquillos con el cerebro pegado al cristal trasero...molaaaa. No iban a abrir la boca para preguntar cuánto queda en la puñetera vida
Menuda combinación orgásmica. La mejor generación de Serie 5 con uno de los mejores motores atmosféricos. Mataría por solo poder girar la llave en el contacto.
Qué bueno, lo mejor de todo es que me parece que usaron el touring.... Para meter el motor en el maletero... Un verdadero shooting brake a lo R5 turbo. {ya sé que en la foto no sale pero eso no entra en el morro...}