Video BMW M8 (E31) V8 4.9 S62 Supercharged 620 cv...

cybermad

Clan Leader
Mira que a mi me gustan los E31 de serie, pero vaya pedazo de swap se han currado con un 840i: motor y cambio manual del M5 E39 ambos retocados, autoblocante del M3 E46, asientos del M3 E36, suspension H&R, escape Dinan.. también tienen otro E31 negro con el mismo swap del S62 pero de serie, atmosférico :chulo:

Driving A Supercharged 1994 BMW M8 E31 - M5 V8 ENGINE SWAP [CRAZY LOUD EXHAUST]


28 feb 2022


Beemer Fam


Welcome back to the channel ladies and gentleman!
Today we have the honor of driving Mike from @The Recyclers TM EPIC supercharged 1994 BMW M8 E31.
This BMW M8 E31 was a 1994 BMW 840 with the 850 M Sport bodykit installed at a BMW dealer by the previous owner.
Mike from @The Recyclers TM decided to gut the interior, add E36 M3 vader sport seats, an BMW M steering wheel from the E39 M5, the S62 4.9L N/A V8 from the E39 M5 with an ESS Supercharger added to it, the 6-Speed Manual transmission from the E39 M5, H&R sport/race suspension, upgraded racing brakes, E46 M3 diff, straight piped exhaust no cats with Dinan mufflers and much more.
This is literally a once in a lifetime opportunity to experience a machine like this, let alone drive it. There is only one other known Supercharged S62 swapped E31 8 Series known in the world, but it is safe to say this BMW E31 is the only properly 8 series that has been converted into a PROPER BMW M8 similar to how BMW M would have done it but with Mike's own twist and taste. Enjoy. - Beemer Fam
 

cybermad

Clan Leader
El BMW Serie 8 E31 con motor S62 sobrealimentado es realmente una locura

5 de marzo de 2022

Si cree que modificar un BMW Serie 8 E31 es un sacrilegio, este video ciertamente no es para usted. Si todavía estás aquí, permítenos presentarte lo que solía ser un 840Ci de 1994 . Esos días quedaron atrás desde que el elegante cupé se equipó con la carrocería del 850Ci antes de recibir muchas otras modificaciones. ¿Por dónde deberíamos empezar? Con el compartimiento del motor, por supuesto.


Atrás quedó el V8 M60 de 4.0 litros con sus 282 caballos, ya que tuvo que dejar paso a un S62 tomado del M5 E39 . Aparte del trasplante de motor en sí, la unidad de 4.9 litros ya no es de aspiración natural ya que estaba equipada con un sobrealimentador ESS. El Serie 8 E31 también tomó prestada del sedán deportivo su transmisión manual de seis velocidades, pero con una palanca de cambios Dinan.

YouTuber Beemer Fam tuvo la oportunidad de echar un vistazo más de cerca al M8 no oficial. El Serie 8 E31 nunca recibió el tratamiento M completo ya que el M8 solo existía como prototipo . Esta construcción única es aún más extrema, ya que perdió los asientos traseros y el revestimiento del techo para quitar peso. Si esos asientos te resultan familiares, son los asientos Vader de un E36 M3.



BMW-E31-850CSi-109-830x553.jpg


El 8 Series E31 es casi tan poderoso como la competencia M8 de hoy
Con alrededor de 620 caballos de fuerza disponibles, este no es un Serie 8 E31 ordinario. De hecho, tiene casi el mismo empuje que el M8 Competition actual , pero en un automóvil construido hace casi 30 años. La lista de piezas del mercado de accesorios también incluye un escape Dinan, suspensión H&R y un diferencial tomado de un E36 M3. Dato curioso: los refuerzos traseros del maletero están adaptados de un MINI Cooper. Probablemente hayas notado las ruedas BBS, mientras que la banda sonora es increíble.


Con tanta potencia en las ruedas traseras, es bueno que se hayan mejorado los frenos. Para mayor seguridad, los asientos ahora tienen un arnés y también hay un extintor de incendios en caso de que algo salga mal. El taller también construyó un segundo Serie 8 E31 con un aspecto completamente negro y el mismo cambio de motor, pero sin el sobrealimentador. Obviamente, es menos brutal que esto y conserva su naturaleza de gran gira, pero con un golpe adicional.

BMW 8 Series E31 With Supercharged S62 Engine Is Truly Bonkers
March 5, 2022
If you think modifying a BMW 8 Series E31 is sacrilegious then this video is certainly not for you. If you’re still here, allows us to introduce you to what used to be a 1994 840Ci. Those days are long gone since the sleek coupe was fitted with the 850Ci’s body before getting many other mods. Where should we start? With the engine bay, of course.

Gone is the 4.0-liter V8 M60 with its 282 horsepower as it had to make way for an S62 taken from the M5 E39. Aside from the engine transplant itself, the 4.9-liter unit is no longer naturally aspirated since it was fitted with an ESS supercharger. The 8 Series E31 also borrowed from the sports sedan its six-speed manual transmission, but with a Dinan shifter.

YouTuber Beemer Fam had the opportunity to have a closer look at the unofficial M8. The 8 Series E31 never got the full-fat M treatment since the M8 only existed as a prototype. This unique build is even more extreme, having lost the rear seats as well as the headliner to remove weight. If those seats are familiar, they’re the Vader seats from an E36 M3.

The 8 Series E31 Is Just About As Powerful As Today’s M8 Competition
With around 620 horsepower on tap, this isn’t your ordinary 8 Series E31. As a matter of fact, it has just about the same oomph as the current M8 Competition, but in a car built nearly 30 years ago. The list of aftermarket parts also includes a Dinan exhaust, H&R suspension, and a differential taken from an E36 M3. Fun fact – the rear bracing in the trunk is adapted from a MINI Cooper. You’ve likely noticed the BBS wheels, while the soundtrack is nothing short of amazing.

With so much power going to the rear wheels, it’s a good thing the brakes have been upgraded. For added safety, the seats now have a harness and there’s also a fire extinguisher in case something goes horribly wrong. The shop also built a second 8 Series E31 with an all-black look and the same engine swap, but without the supercharger. It’s obviously less brutal than this and retains its grand touring nature, but with an added punch.
 

cybermad

Clan Leader
BMW 8 E31 Swap Supercharged E39 M5 V8 - Suena como un escándalo absoluto

25 DE MARZO DE 2022
M5-Swapped-1994-BMW-8-Series-1-1024x555.webp


BMW nunca fabricó una versión M oficial del E31 Serie 8 original , y el único prototipo M8 que fabricaron ahora se encuentra en su museo. Por supuesto, estaba el 850CSi modificado por M y con motor V12, pero no era lo que realmente querían los fanáticos de los bimmers. Sin embargo, un grupo de entusiastas decidió crear el BMW Serie 8 de alto rendimiento que nunca se vendió, y el resultado es bastante impresionante.


El automóvil en cuestión comenzó su vida como un 840i normal de 1994 cuando The Recyclers lo compró, pero no permaneció así por mucho tiempo. Comenzaron destripando el interior, agregando frenos de carrera y suspensión, y cambiando el sistema de escape, además de agregar algunas otras modificaciones al motor y la transmisión. Sin embargo, el verdadero ingrediente secreto son los componentes de este automóvil que provienen de otros BMW.

Para empezar, el diferencial procedía de un E46 M3 , y los asientos deportivos Vader procedían de un E36 M3 . Además de eso, el volante, la transmisión manual de seis velocidades y el V8 de 4.9 litros provienen de un E39 M5 . Además, agregaron un sobrealimentador ESS para aumentar aún más la potencia del motor. Todo eso lo convierte en un automóvil que es ciertamente salvaje de conducir y puedes darte cuenta de lo malo que es tan pronto como lo encienden.

Si bien el prototipo M8 de BMW usó un V12 en lugar de un V8, la Serie 8 construida por The Recyclers al menos produce una cantidad similar de energía. En comparación con los 632 hp (640 PS / 471 kW) del prototipo M8, se estima que el "M8" de fabricación casera produce alrededor de 600 hp (608 PS / 447 kW) con su motor M5 sobrealimentado. Y dado que tiene un motor más pequeño y un interior destripado, nos imaginamos que los dos Serie 8 tienen una relación potencia-peso similar.

Sin embargo, se puede ver el DIY M8 volando por la carretera (cuando no está luchando por la tracción) en el video que puede ver a continuación.



Supercharged E39 M5 V8 Swapped E31 BMW 8-Series Sounds Like An Absolute Riot
MARCH 25, 2022

BMW never made an official M version of the original E31 8-Series, and the single M8 prototype they did make now sits in their museum. Of course, there was the M-modified and V12-powered 850CSi, but it wasn’t what bimmer fans really wanted. However, one group of enthusiasts decided to create the high-performance 8-Series BMW never sold, and the result is quite impressive.

The car in question started life as just a regular 1994 840i when it was purchased by The Recyclers, but it didn’t stay that way for long. They started by gutting the interior, adding racing brakes and suspension, and swapping out the exhaust system, as well as adding a few other modifications to the engine and transmission. However, the real secret sauce is the components of this car that come from other BMWs.

For starters, the differential came from an E46 M3, and the Vader sports seats came from an E36 M3. On top of that, the steering wheel, six-speed manual transmission and 4.9-liter V8 all come from an E39 M5. Moreover, they added an ESS supercharger to boost the engine’s output even more. That all makes for a car that’s certifiably wild to drive and you can tell how mean it is as soon as they fire it up.

While BMW’s M8 prototype did use a V12 instead of a V8, the 8-Series built by The Recyclers does at least produce a similar amount of power. Compared to the prototype M8’s 632 hp (640 PS / 471 kW), it’s estimated that the home-brewed “M8” is making around 600 hp (608 PS / 447 kW) from its supercharged M5 powerplant. And given it has a smaller engine and gutted interior, we’d imagine the two 8-Series have similar power-to-weight ratios.

Nevertheless, the DIY M8 can be seen rocketing down the road (when it’s not struggling for traction) in the video that
you can watch right below.
 
Arriba