Video BMW M3 E46 motor S85 5.0 V10 (M5) 550cv 1.430kg, cambio DCT (M3 E92) Prueba en Autobahn

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 29 Sep 2021.

  1. cybermad

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  2. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    VIDEO: Vea este E46 M3 con un S85 5.0 V10 y DCT

    29 de septiembre de 2021
    [​IMG]

    El E46 BMW M3 es ampliamente considerado el mejor M3 de todos los tiempos. Su equilibrio de manejo brillante, dirección pura y motor de aspiración natural aún lo convierte en una clase magistral de ingeniería de cupé deportivo pequeño. Sin embargo, según los estándares actuales, tiene un poco de potencia, ya que su motor de seis cilindros en línea de 3.2 litros genera 333 caballos de fuerza (una increíble hazaña de ingeniería en su día). Entonces, ¿qué pasaría si tuviera un motor más grande, como por ejemplo, un S85 V10 atmosférico de 5.0 litros del E60 M5? Eso es exactamente lo que vemos en este nuevo video de AutoTopNL.

    De alguna manera, los sintonizadores de este automóvil pudieron calzar un monstruo V10 en el compartimiento del motor de un E46 M3. Ese poderoso motor de respiración libre genera 500 caballos de fuerza y 384 libras-pie de torque, bastante más que el M3 original. Más que eso, suena increíble, con un ruido de admisión / escape que suena más como si proviniera del martillo de Thor que de un motor de combustión interna.

    [​IMG]

    Curiosamente, este video afirma que el motor está emparejado con una DCT (transmisión de doble embrague). No especifica qué DCT, pero asumimos que es el DCT de siete velocidades de BMW del E92 M3. Lo interesante de eso es que el E60 M5 nunca vino con un DCT. En cambio, usó una SMG (caja de cambios manual secuencial) de seis velocidades, que era mucho más torpe y cambiaba más lentamente. El SMG fue uno de los mayores puntos de queja del E60 M5, por lo que cambiarlo por un DCT mucho más suave y rápido es una gran idea.

    El uso del DCT parece haber realmente despertado al BMW V10. Los cambios más rápidos funcionan muy bien con el motor de aceleración rápida, lo que le da nueva vida. Ahora nos preguntamos por qué no hay más versiones con este combo de tren motriz. Parece absolutamente delicioso de conducir, con un V10 de hermosas revoluciones y cambios suaves y nítidos. Combine eso con la dirección pura y el chasis brillante del E46 M3 y probablemente sea una combinación ganadora. Es cierto que el peso y el tamaño del V10 indudablemente alteran el equilibrio del chasis del M3, pero probablemente aún sea un alboroto para conducir. Echale un vistazo.


    VIDEO: Check This E46 M3 with an S85 5.0 V10 and DCT

    September 29, 2021
    The E46 BMW M3 is widely considered the best M3 of all time. Its balance of brilliant handling, pure steering, and naturally-aspirated engine still make it a masterclass of small sports coupe engineering. However, by today’s standards, it’s a bit underpowered, being that its 3.2 liter straight-six engine makes 333 horsepower (an incredible feat of engineering back in its day). So what if it had a bigger engine, like say an S85 5.0 liter naturally-aspirated V10 from the E60 M5? That’s exactly what we see in this new video from AutoTopNL.

    Somehow, the tuners of this car were able to shoehorn a monster V10 into the engine bay of an E46 M3. That mighty free-breathing engine makes 500 horsepower and 384 lb-ft of torque — quite a bit more than the original M3. More than that, it sounds flipping incredible, with an intake/exhaust noise that sounds more like it comes from Thor’s hammer than an internal combustion engine.

    Interestingly, this video claims that the engine is paired with a DCT (dual-clutch transmission). It doesn’t specify which DCT but we’re assuming it’s BMW’s seven-speed DCT from the E92 M3. What’s interesting about that is that the E60 M5 never came with a DCT. Instead, it used a six-speed SMG (sequential manual gearbox), which was far clunkier and shifted slower. The SMG was one of the E60 M5’s biggest points of complaint, so swapping it for a much smoother, far quicker DCT is a great idea.

    Using the DCT seems to have truly awakened the BMW V10. The faster shifts work really well with the quick-revving engine, breathing new life into it. We’re now wondering why there aren’t more builds with this powertrain combo. It seems absolutely delicious to drive, with a beautifully-revving V10 and smooth, crisp shifts. Combine that with the pure steering and brilliant chassis of the E46 M3 and it’s likely a winning combo. Admittedly, the weight and size of the V10 undoubtedly throws off the M3’s chassis balance but it’s probably still a riot to drive. Check it out.
     
  3. jonnyjar23

    jonnyjar23 Forista

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    El mejor motor que ha fabricado BMW con el permiso del V12 S70/2 que montaba el Mclaren F1. Lástima que el S85 no se fabricase con DKG o manual para nuestro mercado.
     
  4. otorre

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    Madre mía, menuda currada... impresionante de verdad, el vano motor parece "de serie" y el acople a esa caja no creo que haya sido para nada sencillo.
     
  5. Lucas M

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    He de reconocer que al comprar mi exM3, hacía lo mismo al pasar por los túneles y “sólo” montaba el s54 de serie
    Con este V10...
     
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  6. cybermad

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    Vídeo: este BMW M3 E46 equipa el V10 del M5 E60 y un cambio de doble embrague

    30 septiembre, 2021

    [​IMG]
    El BMW M3 GTS E92 es el M3 de producción con el motor más grande, tanto en número de cilindros como en cubicaje. El propulsor en cuestión es el S65B44, un V8 de aspiración natural y 4.4 litros que entregaba 450 CV de potencia. Sin embargo, no fue el primer M3 con un V8 y en realidad tampoco es el M3 con el propulsor más grande. Ese honor recae sobre esta impresionante preparación llevada a cabo en Países Bajos. Este BMW M3 E46 equipa el motor V10 del M5 E60 y un cambio automático de doble embrague.


    Obra del especialista Auto Service Procar, se trata de un one-off que fusionó las bondades del chasis del M3 E46 con las prestaciones y el sonido del motor S85B50 del M5 E60. Sin embargo, en lugar de combinarlo con la cuestionada caja de cambios automática SMG de siete velocidades que equipaba el E60 de fábrica, este preparador decidió que era mejor si instalaban una transmisión automática de doble embrague.

    Este BMW M3 E46 equipa el V10 del M5 E60 y un cambio de doble embrague



    Se desconoce qué transmisión automática han instalado en este one-off, aunque desde BMW Blog apunta a que se trata del cambio DCT de siete velocidades disponible en el M3 E92. Sea como fuere, en lugar de un seis cilindros en línea de 3.2 litros, ahora hay un V10 de 5.0 litros y aspiración natural. Es uno de los motores con mayor capacidad de revoluciones creado por BMW, con 500 CV de potencia y 521 Nm de par máximo.

    Esto, unido a la nobleza de su chasis, el bajo centro de gravedad y el peso contenido, significa que podríamos estar ante el M3 perfecto. Si bien es cierto que no es la primera vez que se instala el V10 del M5 E60 en un M3, parece que sí es la primera ocasión que lo hacen combinándolo con un cambio automático de doble embrague. Por supuesto, este ejemplar sigue siendo de propulsión trasera.

    En uno de sus últimos vídeos, AutoTopNL ha tenido oportunidad de ponerse a los mandos de esta criatura. Ahora, estamos ansiosos por ver un top speed en un tramo sin límite de velocidad de la famosa Autobahn alemana. No te pierdas el vídeo.


     
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  7. cybermad

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    E46 M3 V10 DCT review.

    3 abr 2021

    [​IMG]
    PROCAR BMW Specialist


    The world’s first E46 M3 V10 with a DCT. This is my first review of the car and this season there will be plenty more video’s coming.
    Check our website www.autoserviceprocar.nl For more of our projects and builds. Our shop is specialized in BMW and M cars sonce 2009.
    This was our first engine swap ever to build en this took more than 700 hrs to build and tune.
    Still we have some plans with the car.
    Once finished we try to get the car legally registered as a M3 with a V10 engine.
    Once that’s done we are able to hit the roads and visit the Nürburgring again after 2 years.
     
  8. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    M5 V10 engine rebuild! S85 ❤️

    5 feb 2021

    [​IMG]
    PROCAR BMW Specialist


    Our customer just bought the car and he was smart enough to replace the rod bearings right away. Unfortunately it was already too late. We advised not to replace the bearings because the one that did the damage to the crank wouldn’t hold up and will soon fail again. So that meant replacing the engine or a rebeuild the engine with a new crank. We spend almost 1,5 weeks from start to finish. We rebuild the engine according to BMW specs and replaced all injectors as a precaution.
     
  9. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    BMW M3 con V10 y automático de doble embrague parece ser un verdadero puntazo
    Nos encantaría probarlo.

    30 de septiembre de 2021

    El BMW M3 de la generación E90 / E92 / E93 sigue siendo el único M3 de serie con motor V8. Sus predecesores tenían motores de seis y cuatro en línea, y los modelos que siguieron también se basaron únicamente en unidades de seis cilindros en línea con tecnología de doble turbo. Sin embargo, ni una sola generación del M3 tenía un motor V10 de fábrica, y es por eso que el automóvil que tenemos en el video de arriba es bastante especial.


    Fue creado por Auto Service Procar , una empresa holandesa del mercado de accesorios centrada en la reparación, construcción y puesta a punto de los productos de rendimiento de BMW. Hasta donde sabemos, este BMW M3 con motor V10 de la generación E46 es el único en el mundo y el hecho de que el enorme motor esté acoplado a una caja de cambios de doble embrague lo hace aún más especial. Como nota al margen, no hay información sobre qué DCT han instalado los sintonizadores, aunque BMW Blog sospecha que este es el DCT de siete velocidades del M3 E92.

    La unidad de aspiración natural de seis cilindros en línea original de 3.2 litros de este automóvil ha sido reemplazada por un S85 NA V10 de 5.0 litros procedente del M5 E60. Es uno de los motores de producción de más revoluciones que jamás haya salido de BMW y, a juzgar por el video, suena absolutamente increíble bajo el capó de este M3 E46 negro. Desafortunadamente, no podemos ver el cupé de alto rendimiento en acción en la Autobahn , aunque las carreteras alemanas más pequeñas también parecen un lugar fantástico para conducir un automóvil de este tipo.

    No conocemos todas las modificaciones que se han realizado en el Bimmer de dos puertas, pero podemos garantizar absolutamente que ha habido grandes ajustes debajo del capó para dejar suficiente espacio en el compartimento del motor para el gran V10. Este motor entrega 500 caballos de fuerza (373 kilovatios) y 384 libras-pie (521 Newton-metros) de torque, lo que representa un impulso saludable sobre los números de serie de 338 hp (252 kW) 269 libras-pie (365 Nm) de torque máximo. .

    Fuente: AutoTopNL en YouTube

    BMW M3 With V10 And Dual-Clutch Auto Seems To Be A Real Hoot
    We'd love to take it for a spin.
    Sep 30, 2021

    The BMW M3 from the E90/E92/E93 generation remains the only standard production M3 with a V8 engine. Its predecessors had inline-six and inline-four engines, and the models that followed also relied solely on straight-six cylinder units with twin-turbo technology. Not a single generation of the M3 had a V10 engine from the factory, though, and that’s why the car we have in the video above is quite special.


    It was created by Auto Service Procar, a Dutch aftermarket company focused on repairing, building, and tuning BMW performance products. To our knowledge, this V10-powered BMW M3 from the E46 generation is the only one in the world and the fact that the massive engine is mated to a dual-clutch gearbox makes it even more special. As a side note, there's no information about what DCT the tuners have installed, though BMW Blog suspects this is the seven-speed DCT from the M3 E92.


    The original 3.2-liter inline-six naturally aspirated unit of this car has been replaced by an S85 5.0-liter NA V10 sourced from the M5 E60. It’s one of the highest-revving production engines to ever come from BMW and judging by the video, it sounds absolutely amazing under the hood of this black M3 E46. Unfortunately, we don’t get to see the performance coupe in action on the Autobahn, though the smaller German roads also look like a fantastic place to drive such a car.

    We don’t know all the modifications that have been made to the two-door Bimmer but we can absolutely guarantee that there have been huge tweaks under the hood to make enough room in the engine bay for the large V10. This engine delivers 500 horsepower (373 kilowatts) and 384 pound-feet (521 Newton-meters) of torque, which represents a healthy boost over the stock numbers of 338 hp (252 kW) 269 lb-ft (365 Nm) of peak torque.
     
  10. kratzer

    kratzer V8Life Coordinador Patrocinador

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    He seguido por internet el proceso de fabricación de ese coche y es impresionante como lo han ido dejando.

    Ese swap siempre es el que quise hacer, me quedaré con la espinita clavada :lloro:, ya hace como 8-10 años lo había estudiado en profundidad para hacerlo pero con caja manual.
     
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  11. Pichon82

    Pichon82 Forista Legendario

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    Es una autentica maquina,con un motor alucinante y mas en esta caja,lastima no tener tiempo......................................ni dinero:descojon::descojon::descojon::descojon:
     
  12. nebur

    nebur 24 de Mayo.kdd. ver punto de encuentro Miembro del Club

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    A darle a la llave inglesa .
     
  13. cybermad

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    E46 M3 V10 DCT build. Worlds first! Build by Procar BMW specialist. Netherlands.


    31 dic 2020

    [​IMG]
    emanuellemad


    Worlds first E46 M3 V10 with a DCT.
    0-200. in 10 sec.
    Dry sump kit dailey engineering
    Awron standalone managment system mss65
    E92 M3 dct gearbox with HTG tuning GCU
    Custom 2,5 /3 inch exhaust
    E92 M3 M performance exhaust
    Race kats
    Pipercross intakes
    Performance pulleys
    Radium surge tank with build in pump
    Electric hydraulic powersteering opel
    M4 carbon fiber driveshaft
    Bmrs oil system hoses
     
    Última edición: 1 Oct 2021
  14. cybermad

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    World first E46 M3 V10 DCT

    22 oct 2020

    [​IMG]
    emanuellemad


    The car is build in little less than 2 years. I wanted to build this car a long time but finally i had a way to control the dct with a htg gcu controller. Basically its a standalone controller which controls the gearbox and is also connected by canbus with the engine. Still not finished with tuning the dct gearbox but shifts could be a lot faster than this. More to come
     
  15. cybermad

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    E46 M3 V10 DCT 0-200 km/h in 10 sec!

    5 mar 2021

    [​IMG]
    emanuellemad


    With semi slick tyres and 5 degree celcius i didn’t have much grip. And the diff gearing is too short. Will be installing a new diff with longer ratio and a os giken lsd soon. Enjoy the video , The worlds first E46 V10 with DCT!
     
  16. cybermad

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    E46 M3 V10 DCT sound and slow takeup.

    26 mar 2021

    [​IMG]
    emanuellemad


    So i have been working on the car for the last 1,5 months trying to fix some issues. This is a short video but soon i will review the car and post some video’s with the gopro.
    Latest update on the car:
    Oil temperature gauge fix
    Single steering shaft without extra u joints
    New diff ratio 3.15 + OS giken LSD
    Extra exhaust heat wrap for less rasp noise
    Rear seat delete custom build board with alcantara
    New dct oil pump
    Special crank seals for crank case vacuum ( oem ones where sucking in air because the could not withstand the vacuum)
    New oil and dct fluids
    Lowered the mounting points of my front roll bar so i could finally install it.
    Next up will be a big brake kit. After that we are heading for the Nürburgring!
     
  17. cybermad

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    Htg gcu m3 v10 dct clutch press log

    31 mar 2021
    [​IMG]
    emanuellemad
     
  18. cybermad

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    E46 M3 V10 DCT, having some fun pulling through the gears.

    5 mar 2021

    [​IMG]
    emanuellemad


    Finally the dct tuning is done for now as it almost drives like stock dct except these shifts are bit faster and harder. Car weighs a total of 1450 kg. Does 0-100 in 3,7 sec and 0-200 in 10 sec. It needs a longer diff ratio in order to gain some top speed and get some more grip on lower gears
     
  19. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    No tengo ese dato, pero para hacernos una idea el L6 S54 del M3 pesa 148 kg y el V10 S85 que le han metido pesa 240 kg, solo son 92 kg más pero a cambio tiene 164 cv más, con la currada que se han pegado y especialmente el cambio DCT del M3 E92 tiene que ser una gozada.
     
  20. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Hay esta página, es antigua y sin actualizar, pero con info interesante de motores BMW

    https://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/

    INFORMATION, TECH
    ENGINE FAQ
    AUGUST 23, 2009 ADMIN


    BMW Engine FAQ (Frequently Asked Questions)

    Contributed by: Jared Robinson

    Horsepower quotes may not always reflect US Rating, If there are two HP numbers, lower HP number generally denotes US rating

    [​IMG]

    M10

    Straight 4 cylinder SOHC 8V. 1966-1987. 83kg 180lbs
    Used in 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii and 2002 turbo
    1.5 (75bhp), 1.6 (85bhp), 1.8 (90-98bhp), 2.0 (100bhp), 2.0i
    (125bhp), 2.0tii (130bhp), 2.0turbo (170bhp)

    [​IMG]

    M20

    Straight 6 cylinder SOHC 12V. Baby Six. 1977-1992. 117kg 258lbs

    Used in E21 320, E21 320i/6, E28, E30, E34, E21/30 323i, E30
    325e and E28 528e

    2.0i (129bhp), 2.3i (143bhp), 2.5i (170bhp), 2.7e (125bhp)

    [​IMG]

    M30

    Straight 6 cylinder SOHC 12V. Big Six. 1973-1993. 143kg 315lbs

    Used in E12 525/528, E28 525i, E23 725i, 2800CS, E28 528i, E23 728i, 3.0CS/i/L, 3.0Si, E12 530i, E23 730i, 3.3Li, 633, 732i, 733i, 535i, 635i, 735i, E12 M535 2.5i (150bhp), 2.8i (184bhp), 3.0 (185-208bhp), 3.3 (200-206bhp), 3.5 (218bhp)

    M102

    Straight 6 cylinder SOHC 12V Turbo. Big Six Turbo. 1984-1986.
    145kg 320lbs.

    Used only in the E23 745i

    3.2L or 3.4L Turbo (252bhp)

    M40

    Straight 4 cylinder SOHC 8V. Replaced the M10. 1987-1993. 81kg
    178lbs

    Used in post 87 E30 316i/318i, E34 518i, Pre 93 E36 316i

    1.6 (102bhp), 1.8 (122bhp)

    M42

    Straight 4 cylinder DOHC 16V. 1989-1996. 100kg 220lbs

    Used in E30 and E36 318is, Z3

    1.8 (138-142bhp)

    M43

    Straight 4 SOHC 8V. 1993-1998. 83kg 183lbs

    Used in post-93 E36 316i/318i, E34/39 518i.

    1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)

    M43TU

    Straight 4 SOHC 8V. 1998 on. 83kg 183lbs

    Used in E46 318i

    1.9 (118bhp)

    [​IMG]

    M44

    Straight 4 DOHC 16V. 1996 on. 102kg 225lbs

    Used in E36 318iS, Z3

    1.9 (142-150bhp)

    [​IMG]

    M50/M50TU

    Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998.
    136kg 299lbs

    Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was
    used in the Early US E36 M3

    2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to
    as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.

    M52/M52TU

    Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS/Straight 6 DOHC 24V with
    Double VANOS. 1996-1999. Iron Block in US, Alloy Block in Europe . 118kg 260lbs (alloy) 140kg 308lbs

    Used in E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, Variation
    of this was used in late US E36 M3.

    2.0 (150bhp), 2.5 (170bhp), 2.8 (193bhp), 3.2 (240bhp) Sometimes
    referred to as S52US. Engine shares more common parts with M52 than Euro S52, but is a motorsport engine.

    M54

    Straight 6 DOHC 24V with Dual VANOS. 2000-present. 126kg 277lbs

    Used in late model Z3, all E39 and E46 six cylinder models

    2.0 (150bhp), 2.2 (170bhp), 2.5 (184-192bhp), 2.8 (193bhp), 3.0
    (231bhp)

    M56

    Straight 6 DOHC 24V Dual VANOS with ULEV. 2002-present. 127kg
    280lbs

    Used in some E39 and E46 six cylinder models

    2.5 (184bhp)

    [​IMG]

    M60

    V8 DOHC 32V. 1992-1996. 146kg 321lbs

    Engine blocks were made of Nikasil (Silicone Injected Nickel)
    which were prone to failure over time. Many have been replaced with the newer Alusil (Silicone injected Aluminum)
    engines/

    Used in E34 530i, E32 730i, 740i, 840i

    3.0 (218bhp), 4.0 (286bhp)

    [​IMG]

    M62/M62TU

    V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. 1996-present. Alusil Engine block. Pre 98 engines were non-VANOS.
    140kg 308lbs

    Used in E38 730i/740i, E39 540i, X5 and 840i

    3.5 (235bhp), 4.4L (286bhp), 4.6 (340bhp)

    [​IMG]

    M70

    V12 SOHC 24V. 1988-1994. 155kg 341lbs

    Used in E32 750il, 850i

    5.0 (300bhp)

    M73

    V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS.
    150kg 330lbs

    5.4L (326bhp)

    [​IMG]

    S14

    Straight 4 DOHC 16V Solid Lifter Valvetrain and Individual Throttle
    Bodies. 1987-1991. 106kg 234lbs

    Used in the E30 M3 and Italian only E30 320is

    2.0L (195bhp) 2.3L (192-200bhp), 2.5L (215-238bhp)

    [​IMG]

    Original S38 (Also known as M88 and M88/3)

    Straight 6 DOHC 24V Solid Lifter Valvetrain and Individual Throttle
    Bodies. 1979-1980, 1986-1990. 146kg 321lbs

    Used in M1, E28 M5, M6, SA E23 745i

    3.5L (277-286bhp)

    [​IMG]

    Updated S38

    Straight 6 DOHC 24V Solid Lifter Valvetrain and Individual Throttle
    Bodies. 1988-1996. 151kg 332lbs

    Used in E34 M5

    3.6 (315bhp), 3.8 (340bhp)

    [​IMG]

    S50

    Straight 6 DOHC 24V Solid Lifter Valvetrain with Single VANOS
    and Individual Throttle Bodies. (Dual Vanos on 3.2Ls) 1992-2000. 152kg 333lbs

    Used in non-US E36 M3

    3.0 (286bhp), 3.2L (321bhp)

    [​IMG]

    S54

    Straight 6 DOHC 24V Solid Lifter Valvetrain with Dual VANOS and
    Individual Throttle Bodies. 2001-present. 148kg 326lbs

    Used in the E46 M3 and the last of the Z3 M-Coupe and M-Roadster.

    3.2 (321-343bhp)

    [​IMG]

    S62

    V8 DOHC 32V Solid Lifter Valvetrain with Dual VANOS and Individual
    Throttle Bodies. 1999-present. 158kg 348lbs

    Used in E39 M5 and Z8

    4.9L (400bhp)

    S70

    V12 SOHC 24V. 1995-1997. 165kg 363lbs

    Used in 850CSi

    5.6L (380bhp)

    [​IMG]

    S70/2

    Used in McLaren F1 (Was originally developed for M8)

    Type 6.1 liter, 48 valve V-12 with aluminum block and heads, 627 bhp
    Bore and stroke 3.38 x 3.41 in (86 x 87 mm)
    Weight 266Kg
    Displacement 370 cubic in, 6064 cc
    Compression ratio 10.5:1
    Engine control system Bosch Motronic with port fuel injection
    Emissions controls 3-way catalytic converter feedback fuel-air-ratio control auxiliary air pump
    Valve gear Chain-driven double overhead cams, 4 valves per cylinder, hydraulic lifters, variable intake timing Solid
    Lifter Valvetrain with Single VANOS and Individual Throttle Bodies
    Power (SAE net) 618 bhp @ 7400 rpm
    Torque (SAE net) 479 ft-lb @ 4000 rpm
    Redline 7500 rpm
    M21

    straight 6 SOHC 12V Diesel. 1983-1991 126kg 278lbs

    Used in 324td, 524d/td

    2.4 (112bhp), 2.4 Turbo (115bhp)

    M41

    Straight 4 SOHC 8V Diesel. 1995-on. 108kg 238lbs

    Used in E36 318tdS

    1.7 Turbo (90bhp)

    M51

    Straight 6 SOHC 12V Diesel. 1995-on. 132kg 291lbs

    Used in E36 325td/S, E34 and E39

    2.5 Turbo (115bhp), 2.5 Intercooled Turbo (143bhp)

    M47

    Straight 4 DOHC 16V Diesel. 1998-on. 117kg 258lbs

    Used in E46 320d

    2.0 Turbo (136bhp)

    M55

    Straight 6 DOHC 24V Diesel. 2000-on. 132kg 291lbs

    Used in E46 and E39s.

    2.5 Turbo (170bhp), 3.0 Turbo (183bhp)

    M67

    V8 DOHC 32V Diesel. 1999-on. 192kg 423lbs

    Used in E38 740d

    4.0 Turbo (245bhp)

    N44TU

    Straight 4 DOHC 16V Dual VANOS with Valvetronic

    Used in E46 318i

    1.6 (115bhp), 1.8 (143bhp)

    N62

    V8 DOHC 32V Dual VANOS with Valvetronic

    Used in E65 745i

    4.4 (325bhp)

    N73

    V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic

    Used in E65 760i

    6.0 (438bhp)

    [​IMG]

    W10

    Straight 4 SOHC 16V

    Used in Mini One, Mini Cooper

    1.6 (90-115bhp)

    W11

    Straight 4 SOHC 16V with Eaton Supercharger

    Used in Mini Cooper S

    1.6 Supercharged (163bhp)
     
  21. cybermad

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    Algo sobre el brutal S85...

    Descubre todos los secretos del V10 S85 del BMW M5 y M6, un motor de Fórmula Uno con 507 CV

    [​IMG]
    27 Sept 2020

    BMW M5 E39 (1998) se caracterizaba por contar con el primer motor V8 (S62B50) firmado por BMW Motorsport, el M635 CSi (1984) por esconder bajo el capó (casi) el mismo bloque que el legendario M1 de 1978, y los M5 E660/61 y M6 E63/64 por su motor V10 S85 heredado de los Williams de Fórmula Uno, y cuyos secretos te vamos a desvelar a continuación.

    El único V10 que ha montado, y montará, un BMW
    [​IMG]

    Durante el primer lustro del actual milenio BMW era el motorista del equipo británico de Fórmula Uno Williams Racing, periodo en el que fue adquiriendo experiencia y conocimientos hasta el último motor que les suministró, el V10 P84/5 de 3 litros atmosférico que montarían los monoplazas FW27 de la temporada 2005. Todo ese know how les sirvió a los bávaros para crear el propulsor de su nuevo M5 (2005), un bloque V10 de 5 litros de cilindrada atmosférico con 507 CV de potencia que también podemos ver en los M6 (2005), denominado S85B50 y que no era un producto derivado de ningún otro propulsor de producción, como sucedía con el V8 S62 del M5 E39 procedente del M62 del 540i.

    En el mercado europeo los M5/M6 estaban asociados a una transmisión automática SMG III de siete relaciones, capaz de cambiar de marcha en tan sólo 65 milisegundos, pero que en el marcado americano no terminó de cuajar, razón por la cual allí BMW ofreció una versión manual de seis relaciones que recurría al cambio del anterior M5 E39. Así, en la versión sedán europea este V10 conseguía unas prestaciones impresionantes para sus más de 1,8 toneladas de peso, con un 0-100 km/h en 4,7 segundos y 250 km/h de velocidad máxima limitada electrónicamente, todo ello con un consumo medio homologado de casi 15 litros a los 100 km.

    240 kg y más de mil piezas que lubricar
    sistema de distribución variable Bi-VANOS, el cual actúa sobre los árboles de levas de admisión y escape, contando además con una mariposa por cilindro, las cuales son controladas electrónicamente.

    flotación de válvulas, y que consiste básicamente en que no son capaces de cerrarse a tiempo debido a lo rápido que gira el motor. Asimismo, montan unos pistones forjados en aluminio firmados por MAHLE y refrigerados por aceite.

    Abriendo el camino al V8 del nuevo M3
    compresor volumétrico por unos 8.000 € que consiguen elevar la potencia por encima de los 650 CV.

    [​IMG]
     
  22. cybermad

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    Estos también hicieron un swap con el V10 S85 pero con cambio manual... superaron el límite de 130 db en Nurbürgring :devil:

    Screaming V10 swapped BMW E46 M3 breaks Nurburgring 130db noise limit

    30 dic 2017

    [​IMG]
    Driftworks


    Phil Morrisons daily-driven E46 M3 with M5 V10 engine conversion at the Nurburgring in 2013, where it broke the 130db flyby noise limit while chucking 8-foot flames out of the exhaust bypass valve. Good times!
     
  25. cybermad

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    Otro...

    BMW S85 V10 Engine Swap into an E46 M3 @ Brintech Customs

    17 abr 2018

    [​IMG]
    Brintech Customs
     
  26. cybermad

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    Este lo lleva en un E30...

    BMW M3 E30 V10 vs Lamborghini Huracan V10 LP580-2 FIGHT! UNCUT.

    30 ene 2018

    [​IMG]
    GTBOARD.com
     
  27. cybermad

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    Anuncio original en holandés https://www.ebay.nl/itm/265186686168

    “ Motor V10 S85 con cojinetes nuevos, sellos, correa, bujías, inyectores. Sistema de gestión autónomo de AWron Caja de cambios E9x M3 DCT Mss65 DME controlado por Alpha N GCUR Sistema de combustible de adio con tanque de compensación Eje de transmisión de fibra de carbono M4 Nuevo diferencial de reconstrucción 3.15 OS giken lsd Nuevo tanque de bomba de combustible Nuevo radiador E60 M5Vibra soportes de motor técnicos Kit de cárter seco para deportes de motor VAC Sistema de dirección electrohidráulica Suspensión AST 5100 Filtros de aire PipercrossSistema de escape personalizado de 3 pulgadasSistema de escape de rendimiento E92 M3 MNeumáticos Nankang Ar1Líneas de aceite BMRS a medidaAsientos de cubo de carbono Cobra Supresión del asiento traseroE92 M3 gts wing ”

    Número de propietarios anteriores: Segunda mano Color: Negro
    Modelo: M3 Potencia (DIN hp): 550
    Kilometraje: 100000 Año: 2004
    Marca: BMW Caja de cambios: Automáticamente
    Numero de asientos: 2 Escribe: Deportivo, cupé
    Numero de puertas: 2 Fabricante: BMW
    Combustible: Gasolina

    We at Procar have transformed this M3 into a unique project car in just under 2 years . With more than 700 hours of work put into it, we can safely say that the car is ready to drive. Recently approved by the MOT and this car is finally approved as a street legal car. The V10 DCT combination in an E46 M3 has never been built before and we can proudly say that we are the first worldwide.

    Please consider this as a professional build car that’s build in our shop with more than 18 years of experience in BMW service, tuning and project cars.

    Build date 2004

    Specs:

    V10 S85 engine with new bearings, Seals, belts, spark plugs, injectors.
    Awron standalone management system
    E9x M3 DCT gearbox
    Mss65 DME Alpha N controlled
    HTG GCU
    Radium fuel system with surge tank
    Carbon fiber M4 drive shaft
    New rebuild differential 3.15 OS giken lsd
    New tank fuel pump
    New E60 M5 radiator
    Vibra technics motor mounts
    VAC motorsport dry sump kit
    Electro hydraulic steering system
    AST 5100 suspension
    Pipercross air filters
    Custom 3 inch exhaust system
    E92 M3 inconel M performance exhaust
    Nankang Ar1 tires
    BMRS oil lines custom made
    Cobra carbon bucket seats
    Rear seat delete
    E92 M3 gts wing
    And lots more

    Dry Weight car 1430 kg

    0-100 3.7 sec
    0-200 10 sec

    For more information please contact me by email.

    The car is located out our shop in The Netherlands, Zwolle.

    Procar autoservice.
     
    Última edición: 2 Oct 2021
  30. cybermad

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    Ya sabemos el peso @Gavira y no está nada mal: 1.430 kg con el V10... el M3 E46 con el L6 S54 pesa 1.570 kg
     
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