Noticia BMW 3.0 CSL Hommage 600 cv - 50 unidades a producción (+- 600/750K €)

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 11 May 2022.

  1. cybermad

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    Llega el BMW 3.0 CSL Hommage con 600 CV y un precio superior a los 600.000 euros

    11 de mayo de 2022

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    El XM se perfila como un modelo interesante, pero los fanáticos incondicionales de BMW quieren algo más emocionante para celebrar adecuadamente los 50 años de M. Parece que los fanáticos acérrimos podrían estar obteniendo exactamente eso, ya que el M4 CSL podría generar un derivado aún más atractivo. ¿Recuerdas el concepto Hommage de 2015? La marca alemana seguramente lo recuerda ya que una versión de producción llegará a finales de este año.

    Basado en el próximo M4 Coupe Sport Lightweight , el 3.0 CSL Hommage se apegará a la fórmula de tracción trasera para mantener contentos a los puristas y evitar agregar peso. Si bien el motor S58 ya genera 503 caballos de fuerza en el M4 Competition, se impulsará aún más en el CSL. De hecho, los ingenieros extraerán aún más empuje para la edición especial con sabor retro. Los expertos afirman que tendrá hasta 600 hp.

    Se espera que la potencia añadida catapulte al 3.0 CSL Hommage a 62 mph (100 km/h) en tres segundos y medio, bordeando así el rendimiento de un superdeportivo. A toda velocidad, debería romper la barrera de los 300 km/h, pero es posible que no alcance la marca de las 200 mph debido a las limitaciones aerodinámicas y de los neumáticos. Si bien apegarse a RWD atraerá a los tradicionalistas, la caja de cambios automática no lo hará.

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    Según nuestras fuentes, el CSL y el posterior 3.0 CSL Hommage solo tendrán dos pedales. Eso no es del todo sorprendente dado el par máximo rumoreado de 700 Nm (516 lb-ft). Diseñar una transmisión manual para manejar tanto gruñido para lo que será un automóvil de producción limitada no tendría sentido financiero. Después de todo, ni siquiera puede obtener el M4 Competition con un pedal de embrague, mientras que el CSL también será un asunto exclusivo para automóviles.


    En lo que respecta al estilo, debería seguir el concepto del mismo nombre . Sin embargo, los diseñadores no tendrán total libertad ya que algunos de los puntos fijos del M4 no se pueden modificar. Aun así, espere un cambio de imagen radical en comparación con el cupé de rendimiento estándar, con enlaces visuales al 3.0 CSL. Inicialmente, BMW había pensado en unir fuerzas con un carrocero, pero finalmente decidió hacer todo el trabajo internamente.

    La máquina centrada en la pista supuestamente pesará 1.550 kilogramos (3.417 libras) siguiendo una dieta draconiana que incluirá la eliminación del asiento trasero y un panel de instrumentos simplificado. También habrá un montón de fibra de carbono, asientos más delgados que abrazan el cuerpo e incluso una batería de arranque reducida. El M Hommage también podría tener elementos aerodinámicos activos y monturas GoPro para capturar todas las imágenes de la pista.


    Estas golosinas no serán baratas. Hemos oído que el M Hommage costará entre 600 000 y 700 000 euros, lo que equivale a entre 635 000 y 740 000 dólares. La conversión a dólares estadounidenses es puramente teórica, ya que BMW no venderá el automóvil en Estados Unidos porque sería demasiado difícil de homologar. La producción tendrá un límite de 50 unidades, y ya se están contactando compradores potenciales. Eso nos dice que podría presentarse como un automóvil vendido.

    Un estreno mundial tendrá lugar antes de finales de 2022 como culminación del 50 aniversario de la división M.




    BMW 3.0 CSL Hommage Coming With 600 HP and priced over 600,000 euros
    May 11, 2022

    The XM is shaping up to be an interesting model, but hardcore BMW fans want something more exciting to properly celebrate 50 years of M. It looks as though diehard fans could be getting just that as the M4 CSL could spawn an even hotter derivative. Remember the Hommage concept from 2015? The German brand certainly remembers it since a production version is set to arrive later this year.

    Based on the upcoming M4 Coupe Sport Lightweight, the 3.0 CSL Hommage will stick to the rear-wheel-drive formula to keep purists happy and avoid adding weight. While the S58 engine already makes a punch 503 horsepower in the M4 Competition, it will be pushed further in the CSL. In fact, the engineers will extract even more oomph for the retro-flavored special edition. Insiders claim it’s going to have as much as 600 hp.

    The added muscle is expected to catapult the 3.0 CSL Hommage to 62 mph (100 km/h) in three and a half seconds, thus bordering on supercar performance. Flat out, it should smash the 300-km/h barrier, but it might not hit the 200-mph mark due to aerodynamic and tire constraints. While sticking to RWD will appeal to traditionalists, the automatic gearbox will not.

    Based on our sources, the CSL and subsequent 3.0 CSL Hommage will only have two pedals. That’s not all too surprising given the rumored maximum torque of 700 Nm (516 lb-ft). Engineering a manual transmission to handle that much grunt for what will be a limited production car wouldn’t make financial sense. After all, you can’t even get the M4 Competition with a clutch pedal, while the CSL will also be an auto-only affair.

    As far as styling is concerned, it should take after the namesake concept. However, the designers won’t have complete freedom since some of the M4’s hardpoints can’t be altered. Even so, expect a radical makeover compared to the standard performance coupe, with visual links to the 3.0 CSL. Initially, BMW had thought about joining forces with a coachbuilder but ultimately decided to do all the work internally.

    The track-focused machine will supposedly weigh 1,550 kilograms (3,417 pounds) following a Draconian diet that will include a rear seat delete and a simplified instrument panel. There will also be loads of carbon fiber, slimmer body-hugging seats, and even a downsized starter battery. The M Hommage could also have active aero elements and GoPro mounts to capture all the track footage.

    These goodies won’t come cheap. We’ve heard the M Hommage will cost anywhere between €600,000 to €700,000, which works out to about $635,000 to $740,000. The conversion to US dollars is purely theoretical since BMW won’t sell the car stateside because it would be too difficult to homologate. Production will be capped at 50 units, and potential buyers are already being approached. That tells us it could be unveiled as a sold-out car.

    A world premiere will take place before the end of 2022 as a culmination of the M division’s 50th anniversary.
     
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  2. Guancho

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    Pena que no les de por hacer estas cosas para la calle, de vez en cuando, en vez de tanto coche de suegra.
     
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  3. cybermad

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    Ya lo vimos por aquí en su presentación hace 7 años...

     
  4. cybermad

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    El M4 CSL en el que se basa va a ser un pepinazo de cuidado, de ayer...

    https://www.bmwfaq.org/threads/bmw-m4-csl-540-cv-rwd-video-oficial-en-nuerburgring.1012867/page-5
     
  5. Soberano

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  6. Guancho

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  7. cybermad

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    Claro, las fotos son de un concept de hace 7 años, ahora hablan de sacarlo con la base del M4 CSL que ni han presentado aún.
     
  8. Guancho

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    Ok, a la espera quedo. Espero que no sea una lavadora.
     
  9. cybermad

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    Y en blanco con los colores M, como el Batmobile...

    https://www.bmwfaq.org/threads/bmw-3-0-csl-hommage-r-primer-video-oficial.856429/#post-17795676

     
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  11. Soberano

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  12. cybermad

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    Nuevo BMW Hommage planeado como M4 CSL de 600 caballos de fuerza: Informe
    Supuestamente, BMW está fabricando solo 50.

    11 de mayo de 2022
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    A finales de este mes, BMW lanzará el M4 CSL más atractivo. Será más ligero y potente que el M4 estándar, pero no será la versión definitiva del modelo. Según un nuevo informe de Whichcar.com.au , BMW también está desarrollando una nueva variante M Hommage de ejecución limitada.

    El nuevo Hommage supuestamente generará 600 caballos de fuerza (447 kilovatios), más que el M4 CSL estándar que se rumorea que produce 550 hp (410 kW). BMW supuestamente aumentará el torque a 516 libras-pie (700 Newton-metros), canalizando todo ese giro a través de la caja de cambios ZF de ocho velocidades. Es dudoso que BMW equipe el automóvil con tracción total y agregue ese peso adicional. Se trata de ligereza.

    La potencia adicional podrá lanzar el Hommage a 62 millas por hora (100 kilómetros por hora) en 3,5 segundos, y podrá alcanzar velocidades superiores a 186 mph (300 kph). Sin embargo, no podrá superar la marca de las 200 mph (321 kph). Los neumáticos y la necesidad de la empresa de centrarse en la carga aerodinámica lo harán por debajo de esa velocidad.

    El Hommage debería llegar con un diseño audaz y sorprendente, al igual que los demás , aunque Whichcar.com.au informa que BMW no cambiará ninguno de los puntos duros del automóvil debido a las normas de homologación y seguridad. El automóvil debería llegar con una serie de nuevos paneles de carrocería hechos a medida que incluyen una aerodinámica más agresiva y elementos aerodinámicos ajustables.


    El automóvil también debería recibir ruedas livianas más grandes, faros Matrix amarillos y una variedad de partes aerodinámicas en la parte trasera, como un nuevo difusor. Debería tener una parte delantera nueva y de aspecto más malo con un diseño centrado en dominar la pista de carreras. Otras partes ajustables supuestamente incluirán las barras estabilizadoras y los amortiguadores. Según la publicación, el M Hommage probablemente carecerá de tubos de escape de salida lateral o alas extendidas por razones de seguridad.

    El Hommage supuestamente costará € 600,000 ($ 632,804 al tipo de cambio de hoy), y BMW solo producirá 50 ejemplos. No está claro cuándo se lanzará el Hommage, pero la revelación del M4 CSL está a solo unos días , y esperamos ver a ambos hacer su debut. BMW tiene una gran cantidad de autos M en camino mientras la compañía celebra los 50 años del apodo de rendimiento.


    New BMW Hommage Planned As 600-Horsepower M4 CSL: Report
    BMW is allegedly making just 50.
    May 11, 2022
    Later this month, BMW will launch the hotter M4 CSL. It'll be lighter and more powerful than the standard M4, but it won't be the ultimate version of the model. According to a new Whichcar.com.au report, BMW is also developing a new limited-run M Hommage variant.

    The new Hommage will allegedly make 600 horsepower (447 kilowatts), more than the standard M4 CSL that's rumored to produce 550 hp (410 kW). BMW will allegedly crank up the torque to 516 pound-feet (700 Newton-meters), channeling all that the twist through the eight-speed ZF gearbox. It’s doubtful BMW will outfit the car with all-wheel drive and add that extra weight. It's all about lightness.


    The extra power will be able to launch the Hommage to 62 miles per hour (100 kilometers per hour) in 3.5 seconds, and it'll be able to reach speeds in excess of 186 mph (300 kph). However, it won't be able to crest the 200-mph (321-kph) mark. The tires and the company's need to focus on downforce will it below that speed.

    The Hommage should arrive with a bold and stunning design, just like the others, though Whichcar.com.au reports that BMW won't be changing any of the car's hard points due to homologation and safety rules. The car should arrive with an array of new, bespoke body panels that include more aggressive aerodynamics and adjustable aero elements.

    The car should also receive larger lightweight wheels, yellow Matrix headlights, and an assortment of rear-end aero bits like a new diffuser. It should have a new, meaner-looking front end with a design focused on dominating the race track. Other adjustable bits will allegedly include the anti-roll bars and shock absorbers. According to the publication, the M Hommage will likely lack side-exit exhaust pipes or extended wings for safety reasons.

    The Hommage will allegedly cost €600,000 ($632,804 at today's exchange rate), with BMW only producing 50 examples. It's not clear when the Hommage will launch, but the M4 CSL's reveal is just days away, and we hope to see both make their debut. BMW has a slew of M cars on their way as the company celebrates 50 years of the performance moniker.
     
  13. cybermad

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    BMW M4 CSL to spawn limited-run M4-based Hommage model
    BMW is looking to celebrate 50 years of M in the only way it knows how
    11 MAY 2022



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    • Limited to 50 units
    • 410kW CSL derivative priced at €180,000 (AU$270,000) to follow
    • All-electric sports car architecture to be jointly developed with McLaren

    Some of the best-looking BMWs never made it into production, but they regularly stole the show at the prestigious Villa d´Este Concours d´Elegance down by Lake Como in Northern Italy.

    Among the most memorable concepts were the Hommage cars which paid tribute to the M1 (design by Benoit Jacob), the 2002 (design by Alexey Kehza) and the 3.0 CSL (design by Karim Habib).

    When they went through the company archives, looking for inspiration for the M division's 50th birthday special, the managing director Frank van Meel and his team did not have to think twice – after all, no other model captures the substance, style and spirit of the brand's go-faster satellite more comprehensively than a re-imagined batmobile.


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    BMW's upcoming M4 CSL spied testing

    Codenamed E9, the CS series was built by Karmann in Osnabrück. The undisputed flagship version was the CSL, which dominated touring car racing in the early to mid 70s. The final evolution series available between 1973-1975 did not only feature lighter windows, doors and bonnet, but also a comprehensive aero kit complete with huge rear wing – which was not even street-legal in Germany.

    It was the first production car developed by the Motorsport GmbH masterminded at the time by the former racing driver Jochen Neerpasch, it first introduced the legendary M logo, and it pioneered the trademark red, lilac and blue M design. Although the M1 that followed was a much more extreme and exclusive piece of kit, the batmobile remained the pinnacle of M-ness, which was over time complemented by the first M3, six generations of M5 as well as more recent additions like M2 and M4.

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    The original BMW CSL 'Batmobile'

    Although the original CSL sat on a shortened 7 Series platform, its spiritual successor expected to launch this month uses the underpinnings of the M4. Not just any M4, but the limited-edition CSL which sheds 100 kilos of weight over the mainstream model.

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    While the CSL engine develops 410kW instead of 380kW, the Hommage car ups the ante once more to a lofty 447kW. In race trim, the M4 engine can allegedly produce an even meaner 485kW. The final M4 iteration expected early next year is the 395kW M4 CS.

    Thanks to its completely redesigned lightweight body and the extra 50 horses, the 0-100km/h acceleration time predicted for the Hommage is down to 3.5sec, a number not even the top-of-the-line 462kW/1015Nm iX can match. The top speed will be in excess of 300kph, but it may narrowly miss the 200mph mark due to tyre-related speed index issues and the need to trade low drag for increased downforce.

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    BMW CSL Hommage Concept from 2015

    The yellow 2015 concept was a wild-looking thing sporting a set of prominent rear aerofoils, bossy Terminator wheels and arches, interlacing psychedelic rear light graphics, totally modern headlamps and an early anticipation of the love-it-or-hate-it upright rodent fangs grille that started spreading like an eye disease in 2019.

    The interior showed a strange mix of neo-sporty and polarisingly futuristic styling elements. Forgettable details included the full-width wooden dash-board, the yoke-style pseudo steering-wheel, a minimalistic digital display and an artsy-fartsy carbon-fibre rollover protection device installed behind the seats.

    We can't wait to check out the visual links between the 2015 one-off and the 2022 few-offs effort, but since the starting point is said to be the most radical evolution of the M4 yet, the wheelbase and the proportions are bound to adhere to the three-box principle.


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    For homologation and safety reasons, certain hard points cannot be touched, but the designers are free to change all hang-on panels and body surfaces in a way that does not violate the safety rating and the type approval. Way back then and now, carbon fibre is the chosen clay substitute applied by the creative team under Adrian van Hooydonk (group), Domagoy Dukec (brand) and Anne Forschner (BMW M).

    It seems safe to expect mostly bespoke body panels, more aggressive aerodynamics, certain retro details like splitters and fins, bigger lightweight wheels, different front end graphics and a lower-drag rear end sporting additional air dams, deflectors and diffusors. Yellow matrix headlights and 3D laser rear lights are also high up on the probability list, but dual side-pipes and extended wings may no longer be legal.

    The idea behind the Hommage concept is to create a racing car for the street, a near-supercar which is more emotional to drive, look at and listen to than any other road-legal BMW.


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    The maximum torque is expected to climb to 700Nm - that's close to the 750Nm peak the faster-shifting eight-speed ZF box can handle. All-wheel drive would of course help to convert all that grunt into better traction, but there is no way the minimalist M Hommage will waste 80 kilos on a second set of driven wheels.

    While the original CSL tipped the scales at a super-slim 1165 kilos, the unofficial target weight for the 2022 version is 1550 kilos. To reach this goal will require extreme decontenting, extensive material substitution, miniaturisation and breakthrough concepts like single-piece slide and tilt bucket seats, a printed rudimentary back-to-basics instrument panel and a tiny starter battery – to name only a few items.

    These changes won't come cheap, because the investment can only be spread over 50 units, and because more often than not fabrication and personalisation require 3D printers. The carbon fibre work has been farmed to a local specialist.


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    While the M Hommage is said to sell for a hefty €600,000 (AU$910,000) –with or without tax does not really matter at this level – the CSL can be had for less than a third of this sum. Although the junior batmobile is heavier, not quite as potent and somewhat less dazzling in appearance, it should be a little quieter and ride with a bit more respect.

    While the in-dash lap and race timer, the numerous go-pro mounting points and an extensive set-up menu makes the child inside happy, adjustable aero elements, anti-roll bars and shock absorbers are an open invitation to fine-tune the dynamic talents.

    Although we have yet to see the final shape of things to come, the M Hommage is definitely not a stealth car on steroids. In view of its price and rarity, it may in fact be the very first ultimate driving machine too precious to be maxxed out in the real world.


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    Strategically even more significant that the M Hommage is BMW's plan to form a co-operation with McLaren Cars. The memorandum of understanding signed in Munich in late March details the joint development of a new electric sports car architecture plus related componentry.

    Ever since the McLaren F1 powered by that awesome BMW V12 bowed out in 1993, the two companies maintained a relatively close relationship, which only drifted apart briefly when Mercedes launched the SLR McLaren in 2002. Later that decade, the Brits started introducing a much wider selection of not so different models that confused dealers and buyers alike. Most of them were fine cars, but mushrooming complexity kept tearing new holes in the cash blanket.

    Mainly due to the clash of engine configurations – V6 vs straight-six – the proposed co-operation project with BMW came to nothing. Although we have yet to drive the Artura, the hybrid concept may actually not be green enough to take the brand into a CO2-neutral future. This is why a modular all-electric sports car/supercar/hypercar DNA looks now like the most pragmatic option for McLaren and its partner.

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    There are many puzzling elements clouding this complex master plan, but most mysterious is the role of Audi –which suggested, off the record, that a deal with the McLaren Group was as good as done. Except it obviously isn't.



    Intelligence gathered in Germany, the UK and Bahrain leaves little doubt that the owners of McLaren have rejected both takeover bids as inadequate. It transpired that Audi has, in a parallel move, also contacted Sauber which is currently racing with Alfa, but suddenly looks like the future front-runner ally of the Germans.

    Sauber is currently unable to beat McLaren to the chequered flag, but then the Swiss are not saddled by an ailing car division that needs sorting. Another uncertainty factor is the F1 rulebook for 2026 and beyond, which won't be complete before the end of June. It remains to be seen whether Ferrari and Mercedes will, as previously indicated, support the regulatory changes demanded by the Volkswagen satellites.

    While Red Bull has already expressed its willingness to team up with Porsche, no such statement was, to our knowledge, issued by any team with regard to Audi.


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    Imagine for a moment you are in charge of the McLaren Group where the F1 division is a solid money maker whereas McLaren Cars is strapped for cash. Would you sell racing to save automotive and risk to walk away empty-handed? Not when an old friend like BMW is offering support with no apparent strings attached.

    Between now and 2030, the McLaren product portfolio is unlikely to change dramatically. But the company does need a new V8 which meets EU7 and is strong enough to power future super and ultimate series hybrid models, and it must make sure the Artura can brave the F296 and the next Huracan. The team from Woking can't walk down electric avenue all by itself. Instead it needs a strong ally to develop cells, e-motors, inverters, electric and electronic architectures, cooling concepts, charging and discharging cycles – as well as high-performance operating algorithms.

    BMW is in the position to assist, and in return would benefit from McLaren's strengths like high-end carbon-fibre applications, lightweight design and outstanding vehicle dynamics all the way up to the Senna/P1/Speedtail/Elva segment.


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    Since BMW is not interested in returning to F1, the collaboration would be primarily project- and tech-related, not marketing-driven. Co-funding a new high-performance E/E matrix is small fry for a heavyweight OEM which may, in a second step, give McLaren access to potential extensions of the model range like the meanest ever SUV derived from the MkII XM, a version of the pending one megawatt four-motor e-crackerjack, or the recently completed state-of-the-art 4.4-litre V8.


    If this arrangement does materialise, the day-to-day work will almost certainly be masterminded by the M division. Keep thinking along these lines, and the joint powers in charge may, in the not too distant future, surprise us with a zero-emission M1 Hommage coupé – which may be even more retro in character, but positively even more advanced in concept and content.
     
    Última edición: 11 May 2022
  14. cybermad

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    BMW M4 CSL generará un modelo Hommage basado en M4 de ejecución limitada
    BMW busca celebrar los 50 años de M de la única forma que sabe
    11 MAYO 2022

    [​IMG]
    • Limitado a 50 unidades
    • Derivado de CSL de 410kW a un precio de € 180,000 (AU $ 270,000) a continuación
    • La arquitectura de un automóvil deportivo totalmente eléctrico se desarrollará conjuntamente con McLaren

    Algunos de los BMW más atractivos nunca llegaron a la producción, pero se robaron regularmente el espectáculo en el prestigioso Concours d'Elegance de Villa d'Este, junto al lago de Como, en el norte de Italia.

    Entre los conceptos más memorables estuvieron los autos Hommage que rindieron homenaje al M1 (diseño de Benoit Jacob), el 2002 (diseño de Alexey Kehza) y el 3.0 CSL (diseño de Karim Habib).

    Cuando revisaron los archivos de la empresa en busca de inspiración para el especial del 50 aniversario de la división M, el director gerente Frank van Meel y su equipo no tuvieron que pensar dos veces; después de todo, ningún otro modelo captura la sustancia, el estilo y el espíritu de la el satélite más rápido de la marca de manera más integral que un batimóvil reinventado.

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    Las próximas pruebas de espionaje del BMW M4 CSL

    Con nombre en código E9, la serie CS fue construida por Karmann en Osnabrück. La versión insignia indiscutible fue el CSL, que dominó las carreras de turismos a principios y mediados de los 70. La serie de evolución final disponible entre 1973 y 1975 no solo presentaba ventanas, puertas y capó más livianos, sino también un completo kit aerodinámico completo con un enorme alerón trasero, que ni siquiera era legal para la calle en Alemania.

    Fue el primer automóvil de producción desarrollado por Motorsport GmbH, ideado en ese momento por el ex piloto de carreras Jochen Neerpasch, introdujo por primera vez el legendario logotipo M y fue pionero en el diseño de la marca M roja, lila y azul. Aunque el M1 que siguió fue una pieza de equipo mucho más extrema y exclusiva, el batimóvil siguió siendo el pináculo de M-ness, que con el tiempo se complementó con el primer M3 , seis generaciones de M5 y adiciones más recientes como M2 y M4. .


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    El BMW CSL 'Batimóvil' original
    Aunque el CSL original se sentó en una plataforma de la Serie 7 acortada, su sucesor espiritual que se espera que se lance este mes utiliza los fundamentos del M4. No cualquier M4, sino el CSL de edición limitada que arroja 100 kilos de peso sobre el modelo principal.

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    Mientras que el motor CSL desarrolla 410kW en lugar de 380kW, el auto Hommage sube la apuesta una vez más a 447kW. En equipamiento de carrera, el motor M4 supuestamente puede producir 485kW aún más bajos. La iteración final del M4 que se espera para principios del próximo año es el M4 CS de 395kW.

    Gracias a su carrocería ligera completamente rediseñada y a los 50 caballos adicionales, el tiempo de aceleración de 0-100 km/h previsto para el Hommage se ha reducido a 3,5 segundos, una cifra que ni siquiera el tope de gama de 462kW/1015Nm iX puede igualar. La velocidad máxima superará los 300 km/h, pero puede perder por poco la marca de las 200 mph debido a problemas de índice de velocidad relacionados con los neumáticos y la necesidad de cambiar la baja resistencia por una mayor carga aerodinámica.


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    BMW CSL Hommage Concepto de 2015
    El concepto amarillo de 2015 tenía un aspecto alocado que lucía un conjunto de perfiles aerodinámicos traseros prominentes, ruedas y arcos Terminator autoritarios, gráficos de luces traseras psicodélicas entrelazadas, faros delanteros totalmente modernos y una anticipación temprana del roedor erguido que lo ama o lo odia. rejilla de colmillos que comenzó a propagarse como una enfermedad ocular en 2019.

    El interior mostraba una extraña mezcla de elementos de estilo neodeportivo y polarizantemente futurista. Los detalles olvidables incluyeron el tablero de instrumentos de madera de ancho completo, el pseudo volante estilo yugo, una pantalla digital minimalista y un dispositivo de protección antivuelco de fibra de carbono artístico instalado detrás de los asientos.

    No podemos esperar para ver los vínculos visuales entre el esfuerzo único de 2015 y el de 2022, pero dado que se dice que el punto de partida es la evolución más radical del M4 hasta el momento, la distancia entre ejes y las proporciones están limitadas. adherirse al principio de las tres cajas.


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    Por motivos de homologación y seguridad, no se pueden tocar ciertos puntos duros, pero los diseñadores son libres de cambiar todos los paneles colgantes y las superficies de la carrocería de manera que no violen la clasificación de seguridad y la aprobación de tipo. En aquel entonces y ahora, la fibra de carbono es el sustituto de la arcilla elegido por el equipo creativo de Adrian van Hooydonk (grupo), Domagoy Dukec (marca) y Anne Forschner (BMW M).


    Parece seguro esperar paneles de carrocería hechos a la medida, una aerodinámica más agresiva, ciertos detalles retro como divisores y aletas, ruedas livianas más grandes, diferentes gráficos en la parte delantera y una parte trasera de menor resistencia con deflectores, deflectores y deflectores de aire adicionales. Los faros de matriz amarilla y las luces traseras con láser 3D también ocupan un lugar destacado en la lista de probabilidades, pero es posible que los tubos laterales dobles y las alas extendidas ya no sean legales.

    La idea detrás del concepto Hommage es crear un automóvil de carreras para la calle, casi un superdeportivo que es más emotivo de conducir, mirar y escuchar que cualquier otro BMW legal en la calle.

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    Se espera que el par máximo ascienda a 700 Nm, cerca del pico de 750 Nm que puede manejar la caja ZF de ocho velocidades con cambios más rápidos. Por supuesto, la tracción total ayudaría a convertir todo ese gruñido en una mejor tracción, pero no hay forma de que el minimalista M Hommage desperdicie 80 kilos en un segundo juego de ruedas motrices.

    Mientras que el CSL original inclinó la balanza a un peso súper delgado de 1165 kilos, el peso objetivo no oficial para la versión 2022 es de 1550 kilos. Para alcanzar este objetivo, será necesario un descontento extremo, una amplia sustitución de materiales, miniaturización y conceptos innovadores como asientos individuales deslizables e inclinables de una sola pieza, un panel de instrumentos rudimentario impreso que vuelve a lo básico y una pequeña batería de arranque, por nombrar solo algunos elementos.

    Estos cambios no serán baratos, porque la inversión solo se puede repartir entre 50 unidades y porque la mayoría de las veces la fabricación y la personalización requieren impresoras 3D. El trabajo de fibra de carbono se ha encargado a un especialista local.


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    Si bien se dice que el M Hommage se vende por unos considerables € 600,000 (AU $ 910,000), con o sin impuestos realmente no importa a este nivel, el CSL se puede obtener por menos de un tercio de esta suma. Aunque el batimóvil junior es más pesado, no tan potente y algo menos deslumbrante en apariencia, debería ser un poco más silencioso y andar con un poco más de respeto.



    Mientras que el cronómetro de vueltas y carreras en el tablero, los numerosos puntos de montaje go-pro y un extenso menú de configuración hacen feliz al niño que está dentro, los elementos aerodinámicos ajustables, las barras estabilizadoras y los amortiguadores son una invitación abierta para afinar el talentos dinámicos.

    Aunque todavía tenemos que ver la forma final de lo que vendrá, el M Hommage definitivamente no es un auto furtivo con esteroides. En vista de su precio y rareza, de hecho puede ser la primera máquina de conducción definitiva demasiado valiosa para ser explotada al máximo en el mundo real.


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    Estratégicamente aún más significativo que el M Hommage es el plan de BMW para formar una cooperación con McLaren Cars. El memorando de entendimiento firmado en Múnich a fines de marzo detalla el desarrollo conjunto de una nueva arquitectura de automóvil deportivo eléctrico más los componentes relacionados.

    Desde que el McLaren F1 impulsado por ese increíble BMW V12 se retiró en 1993, las dos compañías mantuvieron una relación relativamente estrecha, que solo se separó brevemente cuando Mercedes lanzó el SLR McLaren en 2002. Más tarde esa década, los británicos comenzaron a introducir un mucho más amplio selección de modelos no tan diferentes que confundió a distribuidores y compradores por igual. La mayoría de ellos eran buenos autos, pero la creciente complejidad seguía abriendo nuevos agujeros en la capa de efectivo.

    Principalmente debido al choque de configuraciones de motores (V6 vs. seis cilindros en línea), el proyecto de cooperación propuesto con BMW quedó en nada. Aunque todavía tenemos que conducir el Artura , es posible que el concepto híbrido no sea lo suficientemente ecológico como para llevar a la marca a un futuro sin emisiones de CO2. Esta es la razón por la cual el ADN de un automóvil deportivo/superdeportivo/hiperdeportivo totalmente eléctrico modular parece ahora la opción más pragmática para McLaren y su socio.

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    Hay muchos elementos desconcertantes que nublan este complejo plan maestro, pero el más misterioso es el papel de Audi , que sugirió, extraoficialmente, que un acuerdo con el Grupo McLaren estaba prácticamente cerrado. Excepto que obviamente no lo es.



    La inteligencia recopilada en Alemania, el Reino Unido y Bahrein deja pocas dudas de que los propietarios de McLaren han rechazado ambas ofertas de adquisición por inadecuadas. Resultó que Audi, en un movimiento paralelo, también se puso en contacto con Sauber, que actualmente compite con Alfa, pero de repente parece el futuro aliado favorito de los alemanes.

    Sauber actualmente no puede vencer a McLaren hasta la bandera a cuadros, pero los suizos no están abrumados por una división de autos enferma que necesita clasificarse. Otro factor de incertidumbre es el reglamento de la F1 para 2026 y más allá, que no estará completo antes de finales de junio. Queda por ver si Ferrari y Mercedes, como se indicó anteriormente, apoyarán los cambios regulatorios exigidos por los satélites Volkswagen .

    Si bien Red Bull ya ha expresado su voluntad de asociarse con Porsche, hasta donde sabemos, ningún equipo emitió tal declaración con respecto a Audi.


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    Imagínese por un momento que está a cargo del Grupo McLaren, donde la división F1 es una sólida fuente de ingresos, mientras que McLaren Cars no tiene mucho dinero. ¿Venderías las carreras para salvar la automoción y te arriesgarías a irte con las manos vacías? No cuando un viejo amigo como BMW ofrece apoyo sin ataduras aparentes.

    Entre ahora y 2030, es poco probable que la cartera de productos de McLaren cambie drásticamente. Pero la compañía necesita un nuevo V8 que cumpla con EU7 y sea lo suficientemente fuerte como para impulsar los futuros modelos híbridos de la serie Super y Ultimate, y debe asegurarse de que el Artura pueda desafiar al F296 y al próximo Huracan. El equipo de Woking no puede caminar solo por la avenida eléctrica. En cambio, necesita un fuerte aliado para desarrollar celdas, motores eléctricos, inversores, arquitecturas eléctricas y electrónicas, conceptos de refrigeración, ciclos de carga y descarga, así como algoritmos operativos de alto rendimiento.

    BMW está en posición de ayudar y, a cambio, se beneficiaría de las fortalezas de McLaren, como las aplicaciones de fibra de carbono de alta gama, el diseño liviano y la dinámica sobresaliente del vehículo hasta el segmento Senna/P1/Speedtail/Elva.

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    Dado que BMW no está interesado en regresar a la F1, la colaboración estaría principalmente relacionada con proyectos y tecnología, no impulsada por el marketing. Cofinanciar una nueva matriz E/E de alto rendimiento es una fritura pequeña para un OEM de peso pesado que puede, en un segundo paso, dar a McLaren acceso a posibles extensiones de la gama de modelos, como el SUV más poderoso jamás derivado del MkII XM, una versión del pendiente e-crackerjack de cuatro motores y un megavatio, o el V8 de 4.4 litros de última generación recientemente terminado.



    Si este arreglo se materializa, es casi seguro que el trabajo diario estará a cargo de la división M. Siga pensando de esta manera, y los poderes conjuntos a cargo pueden, en un futuro no muy lejano, sorprendernos con un cupé M1 Hommage de cero emisiones, que puede tener un carácter aún más retro, pero positivamente aún más avanzado en concepto y contenido. .
     
  15. cybermad

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    BMW M4 CSL will reportedly spawn spicier Hommage version boasting more power, unique body


    MAY 12, 2022
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    BMW will use the Concorso d'Eleganza Villa d'Este on later this month on the shores of Italy's Lake Como to present the long-awaited
    M4 CSL, the first modern CSL car in almost two decades. However, according to a new report there's also a special Hommage version of the car coming to really celebrate this year's 50th anniversary of BMW M with bang.

    Motor reported on Wednesday that the regular M4 CSL, a prototype of which is shown above, will come with about 550 hp, and that the Hommage version will lift the output to something closer to 600 hp. The Hommage version is also expected to drastically shed the pounds thanks to a unique lightweight body, which should result in scintillating performance considering the regular M4 CSL, which will share its body with the M4, is itself expected to shed around 220 pounds versus the stock M4.


    Count on the unique body featuring elements inspired by the 3.0 CSL race car of the 1970s, which was the first project BMW M worked on following its founding in 1972. BMW previously honored the original 3.0 CSL with its 3.0 CSL Hommage concept cars unveiled in the last decade. Those concepts may provide clues as to what BMW has planned.




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    BMW 3.0 CSL Hommage R concept, 2015 Pebble Beach Concours d’Elegance


    Reported performance claims for the Hommage version of the M4 CSL include a 0-60 mph time of about 3.5 seconds and a top speed approaching 200 mph.

    In case you want one, be prepared to pay at least 600,000 euros (approximately $630,375), per the report. And apparently only 50 examples are planned.

    We should have more details soon as the Concorso d'Eleganza Villa d'Este is scheduled for May 20-22.
     
  16. cybermad

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    BMW 3.0 CSL Revival: Here’s What We Know — Coachbuilt Body, Manual Transmission

    May 12, 2022
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    We’ve been sitting on a secret for about a year, that BMW is actually going to build a real-deal 3.0 CSL revival. We were going to continue keeping it a secret until it recently leaked a couple of days ago. Now that the news is out in the open, we thought we’d set the record straight, though, as there seems to be some confusion and misinformation about this upcoming CSL revival. However, we’ve got the facts, so here’s what we know.


    What is the BMW 3.0 CSL
    First, let’s start with what the BMW 3.0 CSL is going to be and what it will be called. It’s going to be built off of the upcoming BMW M4 CSL but it’s not going to just be an M4 CSL with a body kit. Instead, it just takes the bones of that car and gets an entirely new coachbuilt body. We don’t know exactly who the coachbuilder is going to be just yet but we know it’s not BMW.

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    To clarify, it’s absolutely going to be called the BMW 3.0 CSL, not the CSL Hommage as we first thought. It’s an actual successor to the original 3.0 CSL from the ’70s, not just a tribute to it.



    What Will the Specs Be?
    We don’t have any exact power figures just yet but, from what we understand, you can expect somewhere around 600 horsepower, from a modified S58 3.0 liter twin-turbocharged inline-six. There could be some hybrid power, to help push it to 600 horsepower, but we’re not sure exactly.


    Here’s the big news, though — manual transmission. The BMW 3.0 CSL will not only have a manual transmission, it will only have a manual. No automatic will be available in the 3.0 CSL, making it a true performance car and one of the last BMWs you’ll ever be able to buy with a proper three-pedal ‘box. It will also almost certainly be the last internal combustion BMW in history to not offer an automatic transmission of some sort.

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    It’s also only going to be rear-wheel drive, with no option for all-wheel drive. So let’s just take a moment and breath that in: there’s going to be a new BMW 3.0 CSL, with a coachbuilt body, around 600 horsepower from a twin-turbocharged inline-six, a six-speed manual, and rear-wheel drive. That is exactly, by the book, the picture-perfect dream car for every BMW fan on earth. But there’s a catch.


    Extremely Limited Run
    The BMW 3.0 CSL will be an extremely limited car, with only 50 planned to be made. Admittedly, that limited run is why BMW can have it coachbuilt, but it does mean that you’re more likely to get struck by lightning while riding a shark down a water slide than you are to see a 3.0 CSL in person, which is a just a tad bit disappointing. Also, if you’re thinking about trying to be one of the 50 people to buy one, you better have deep pockets, as it’s going to cost around $650,000.

    That will make it the most expensive new BMW in history by a huge margin. It will also be more expensive than any normal Rolls-Royce product on sale at the moment and one of the most expensive new cars in the world.


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    Tempered Enthusiasm
    Before anyone ruins their boxer briefs over this BMW 3.0 CSL, let’s temper our excitement a bit. Not only is it going to be extremely limited and obnoxiously expensive, it will be a shock if anyone even knows what it’s like to drive. From what we understand, there won’t be any media drives of it, at least none hosted by BMW. So if a member of the media wants to test it out, they’re going to have to find an owner and ask permission but, even if the owner agrees, that usually requires a phone call to an insurance company and a lot of paperwork.

    Sure, like with the McLaren F1, Autocar might be able to get their hands on one and some publications like Top Gear might be able to pull some strings. However, this BMW 3.0 CSL is likely going to be bought up by collectors, who will stuff it in a hermetically sealed garage, so it can increase in value but not mileage or wear, despite the fact that it will likely be the best driving BMW in the world.

    I hope that’s not true; I hope that BMW only sells the 3.0 CSL to people who will drive the nuts off it. But, as with almost all ultra-exclusive, incredibly high-performance masterpieces, that’s not likely to happen.

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    Without being able to see it in person, interact with it, read about how it drives, or see journalists like Chris Harris thrash it, the BMW 3.0 CSL will be almost theoretical to the vast majority of us. However, that doesn’t stop it existence from being cool as hell.
     
  17. M_Lover

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    El próximo viernes, día 20 sabremos algo más ;)
     
  18. cybermad

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    Se confirma...

    3.0 CSL coming as super expensive handbuild M4-based hommage car

    24 jun 2022

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    The super expensive handbuilt M4-based hommage car is absolutely definitely going to be called "3.0 CSL" (This is not news, just an independent confirmation of something already reported elsewhere.)

    It will use the S58 from the manual M3/M4 tuned to 560hp.

    3.0 CSL will be produced for just a few months starting 11/22. It will be mostly configured like the M4 CSL but with manual transmission, several options (comfort access, parking sensors, electric seats) deleted, and original forged wheels in 20" front 21" rear sizes. It will not be available in the US.
     
  19. M_Lover

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    Primer teaser oficial :pompous:

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    BMW 3.0 CSL Coachbuilt Car Officially Confirmed In First Teaser

    June 27, 2022
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    What started off as a wild rumor is officially happening as BMW M boss Frank van Meel is confirming through this first teaser of a camouflaged car that the iconic 3.0 CSL is indeed coming back. It’s going to debut before the end of the year as the culmination of the M division’s 50th anniversary celebrations. 2022 has already been an eventful year considering we’ve seen the M4 CSL and M3 Touring, but there’s more to come aside from the already known M2 and XM.

    According to our reliable sources, the modern equivalent of the 3.0 CSL will be based on the M4 CSL but with a few important changes. For starters, it’s expected to lose the eight-speed automatic transmission in favor of a six-speed manual gearbox while retaining the rear-wheel-drive configuration. The skilled folks from BMW M are believed to be dialing the inline-six engine to somewhere in the region of 600 horsepower. That would represent a healthy bump of 50 hp over the M4 CSL in which the whole shebang kicks in at 6,250 rpm.

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    There’s no word about the engine’s torque just yet, but we’ll remind you the S58 generates 650 Nm (479 lb-ft) between 2,750 and 5,950 rpm in the M4 CSL. By the way, you get the same amount of torque in the lesser M4 Competition as well. However, those two cars are sold exclusively with an automatic, so it’ll be interesting to see what sort of three-pedal gearbox BMW will use to handle that much torque provided the figure won’t change.

    The manual- and RWD-only 3.0 CSL will feature a retro-flavored coachbuilt body, possibly taking inspiration from the 3.0 CSL and 3.0 CSL Hommage R concepts from a few years ago. The colorful camouflage with M cars of the past does a good job at hiding the design, but it can’t mask the large wing and roof spoiler.

    Although the kidney grille is quite large, it’s less polarizing compared to what you’ll find on other M4 models. The dual round air intakes are an obvious throwback to the original 3.0 CSL from the 1970s. The “I like it rare” sticker on the hood denotes the vehicle’s limited-run production while the “6MT FTW” on the trunk lid confirms the car will have a do-it-yourself transmission. Oh, another sticker promises the car will be “insanely epic.”

    As it’s usually the case with coachbuilt projects, production will be extremely limited. We’ve heard through the grapevine only 50 cars will ever be made and none will be coming to the United States. How much will the 3.0 CSL cost? You might want to sit down for this one as we’re hearing it’s going to set you back €750,000. If that’s the case, it will easily become the most expensive new BMW ever.


    Source: Frank van Meel / Instagram

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    BMW 3.0 CSL 2022: ¡Primer adelanto de la serie pequeña con V8 biturbo!
    27/06/2022
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    M GmbH ahora está dejando que el gato salga de la bolsa: ¡el BMW 3.0 CSL Revival se está convirtiendo en realidad! El jefe de M, Frank van Meel, publicó las primeras fotos teaser en su canal "privado" de Instagram y nos muestra una vista previa de una pequeña serie que se rumoreaba que apareció hace semanas, que recuerda BMW 3.0 CSL Hommage Car de 2015al En cuanto a la apariencia y el nombre, es obvio que no cualquier M4, sino el nuevo BMW M4 CSL de 550 hp se utiliza como vehículo base.


    Si bien Frank van Meel no quiere revelar más detalles por el momento y solo publica un emoticón con un dedo de silencio junto a las fotos, ya hay algunas pistas sobre el nuevo BMW 3.0 CSL: si los rumores anteriores van bien. dirección, algunos fanáticos afortunados y Con motivo del 50 cumpleaños de M GmbH, los coleccionistas estarán encantados con un vehículo que tiene todos los ingredientes para el título no oficial del BMW de producción más rápido de todos los tiempos. Se dice que el nuevo BMW 3.0 CSL tiene nada menos que 600 CV, mientras que al mismo tiempo se habla de otras medidas relevantes de construcción ligera en el sentido de una piel exterior de carbono casi completa.[​IMG]



    Como ya indican los teasers actuales, el túnel de viento también desempeñó un papel clave en el desarrollo: un gran alerón delantero adjunto con dos entradas de aire redondas debajo de los faros recuerda al M3 CSL V8 (E46) , en la parte trasera vemos una parte trasera spoiler y un spoiler estilo Hommage Car en el borde del techo 3.0 CSL. Letras como "Insanely Epic", "I like it rare" y, sobre todo, "6MT FTW" brindan más información, porque aparentemente la serie pequeña viene como un interruptor manual con una caja de cambios de seis velocidades.


    Aún más emocionante que la referencia a la caja de cambios, sin embargo, es la foto en la parte trasera del Erlkönig con la significativa película de camuflaje: lo que es claramente visible es un BMW M V8 biturbo y no un seis cilindros en línea, lo que también explicaría el 600 hp mencionados hasta ahora. Los conocedores saben que, teóricamente, el M-V8 puede ofrecer una potencia significativamente mayor: no se excluyen por completo ni los 625 hp de los modelos de competencia ni los 635 hp del M5 CS o incluso un nivel de rendimiento más alto y exclusivo.


    Por lo tanto, es prácticamente seguro que el BMW 3.0 CSL 2023 estará en la cima de la clasificación interna de relación potencia-peso de BMW. Pero solo los clientes cuidadosamente seleccionados podrán disfrutar de esto: Aparentemente, solo se planean 50 copias en todo el mundo para coincidir con el 50 cumpleaños.
     
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    El jefe de BMW M enseña el moderno 3.0 CSL Homenaje basado en el M4
    Supuestamente entregará 600 caballos de fuerza y accionará las ruedas traseras.
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    27 de junio de 2022

    Sabemos que al menos un nuevo automóvil BMW M llegará en algún momento de este año. El fabricante de automóviles dijo lo mismo durante el Festival de la Velocidad de Goodwood la semana pasada, y ahora el jefe de BMW M, Franciscus van Meel, lo ha adelantado en su Instagram, mostrando el modelo 3.0 CSL moderno de la compañía.


    Este es nuestro primer vistazo al modelo Hommage basado en M4 CSL que usa los puntos duros del cupé como punto de partida para los paneles de carrocería hechos a la medida del modelo. La librea inspirada en M del automóvil no ayuda en nuestro esfuerzo por identificar las señales de estilo únicas, pero podemos detectar algunas cosas. El cupé luce un par de parrillas en forma de riñón sobre una agresiva abertura en la parte inferior del parachoques que está cubierta por la placa de matrícula. En el exterior del parachoques hay tomas redondas que parecen alimentar aire al sistema de enfriamiento.

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    Los teasers también muestran la parte trasera del cupé, donde podemos ver el alerón montado en el techo junto con lo que parecen nuevos guardabarros traseros que fluyen hacia el gran alerón que se extiende a lo largo del maletero. Las sombras oscurecen el difusor trasero, pero podemos ver cuatro tubos de escape que sobresalen por la parte trasera. El automóvil tiene guardabarros delantero y trasero más anchos, y esperamos que haya otros ajustes de estilo que no podemos ver.

    Si bien BMW anunció que veremos un nuevo automóvil M este año, no sabemos mucho al respecto. Los rumores apuntan a que el modelo produce 600 caballos de fuerza (447 kilovatios) y 516 libras-pie (700 Newton-metros) de torque. El tren motriz permitirá que el cupé alcance las 62 millas por hora (100 kilómetros por hora) en 3,5 segundos, con una velocidad máxima de menos de 200 mph (320 kph).

    Supuestamente, BMW impulsará las ruedas traseras a través de una caja de cambios ZF de ocho velocidades, pero una etiqueta en la parte trasera dice "6MT FTW" que alude a una transmisión manual de seis velocidades en el automóvil. Hay otras pegatinas, pero no podemos leerlas.


    El 3.0 CSL moderno que BMW está preparando supuestamente se venderá por 600 000 €, y eso no es barato para el modelo especial M Hommage. Sin embargo, ayudar con su precio será su exclusividad, ya que los informes indican que BMW planea producir solo 50 ejemplares del automóvil mientras la compañía celebra los 50 años de su división BMW M. La semana pasada, también vimos a BMW debutar con la primera vagoneta M3 Touring oficial , y vimos la portada del M4 CSL en mayo.
     
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  26. AMM5

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    Desde luego han mejorado un 1000% la riñonada, esta si me gusta y aunque es grandota está mucho más integrada... y eso que tiene mucho camuflaje aún.
     
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  27. cybermad

    cybermad Clan Leader

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  28. Gus

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    Hombre es un render...pero por ejemplo el hofmeister kink "verdadero" del concept ya vemos que parece que se va a echar de menos por la necesidad de respetar muchas características del M4....

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  29. BRANQUIAS-M3

    BRANQUIAS-M3 Forista Legendario Miembro del Club

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    Con tal que mejoren los riñones...pero vaya precios...
     
  30. NotElectricM

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    Pues los riñones los han mejorado...v8...600cv...vaya máquina !Que lo hagan pero sin alerón!Y manden el XM a tomar viento!
     
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